• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
3
ابهام در آمار و ارقام اعلامی دبیر شورایعالی مناطق آزاد؛

آقای عبدالملکی، کدام سرمایه گذار خارجی به نمایشگاه مشهد آمد؟

  • کد خبر : 2545
  • 04 مرداد 1402 - 11:17
آقای عبدالملکی، کدام سرمایه گذار خارجی به نمایشگاه مشهد آمد؟
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در حالی مدعی شده که در نمایشگاه مناطق آزاد، 200 هزار میلیارد تومان سرمایه جذب کرده‌اند که بد نیست آقای عبالملکی به این سوالات پاسخ دهد.

«حجت عبدالملکی»، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور اخیرا در توئیتی نوشت: به فضل الهی دومین نمایشگاه معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مشهد مقدس برگزار شد، ۲۷ منطقه آزاد و ویژه شرکت کننده ضمن تمرین کار تیمی و شبکه‌ای، موفق به جذب سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان شدند.

به گزارش اعتبار و به نقل از اقتصاد ۲۴، در پی ادعا و اعلام جذب ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در نمایشگاه مشهد: سوالاتی که حجت عبدالملکی و مسعود حسین‌پور حتما و قطعا باید به فعالین اقتصادی مناطق آزاد و دستگاه‌های نظارتی پاسخ دهند، به شرح زیر است:

۱-سرمایه‌گذاران خارجی حاضر در نمایشگاه مشهد از کدام کشور‌ها بودند؟

۲-چرا در اخبار منتشر شده از نمایشگاه پربار مشهد، هیچ‌گونه خبر، گزارش و یا حتی یک عکس از یکی از این خارجیان نبود؟

۳-به جز وزیر کار کشور عراق که ایشان هم صرفا میهمان بود و سرمایه‌گذار نبود؛ کدام شخص خارجی در این نمایشگاه حضور پیدا کرد؟

۴-به جز تفاهمات امضاء شده با شهرداری مشهد؛ سایر قرارداد‌ها و تفاهم‌های منعقد شده، میان مناطق آزاد ایران و مناطق ویژه اقتصادی ایران بود! پس ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از کدام محل جذب شده؟

۵-قرارداد‌های امضاء شده که منجر به جذب ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه شده است؛ بین کدام مناطق آزاد و ویژه و کدام شرکت‌های بخش خصوصی ایرانی و یا خارجی بوده است؟

۶-چرا سازمان‌های مناطق آزاد اخباری از امضای قرارد‌های عظیم سرمایه‌گذاری، منتشر نکرده‌اند؟

۷-چرا آقای مسعود حسین‌پور به عنوان مسئول و متولی جهش سرمایه‌گذاری و برگزارکننده نمایشگاه‌های مناطق آزاد؛ در تایید صحبت‌های آقای عبدالملکی، به صورت کاملا تفکیک شده، اعلام اسامی شرکت‌ها و مجموعه‌های طرف قرارداد؛ رقم هر قرارداد، سازمان منطقه آزاد طرف قرارداد و سایر موضوعات مترتب بر قرارداد‌های منجر به جذب ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی را بیان نمی‌کند؟

 

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=2545

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.