• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
2

آیا این بار قیمت بیت کوین با افزایش اندک نرخ بهره آمریکا افزایش پیدا می‌کند!؟

  • کد خبر : 5506
  • 03 مهر 1402 - 18:09
آیا این بار قیمت بیت کوین با افزایش اندک نرخ بهره آمریکا افزایش پیدا می‌کند!؟
برنامه فدرال رزرو، بانک مرکزی آمریکا  برای ارائه یک افزایش دیگر نرخ بهره در سال 2023، و رساندن این نرخ به 5.6 درصد تا پایان سال، سؤالاتی را در مورد تأثیر بالقوه آن بر قیمت بیت کوین (BTC) که اغلب از آن به عنوان طلای دیجیتال و پوششی در برابر نوسانات سنتی بازار یاد می‌شود، ایجاد کرده است.

بیت کوین در حالی همچنان در کانال ۲۶ هزار دلاری قرار دارد احتمالا در هفته آخر ماه سپتامبر تحولات جدید سیاسی اقتصادی تغییرات چشمگیری را در رقم خواهد زد.

 به گزارش اعتبار،  ارقام تولید ناخالص داخلی  آمریکا برای سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳  در ۲۸ سپتامبر منتشر می شود و روز بعد آن هم  اطلاعات مربوط به هزینه های مصرف شخصی (PCE) منتشر خواهد شد. اما مهمترین نکته برای بازار رمز ارز، جسته احتمالاً در قالب سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو   (بانک مرکزی آمریکا) خواهد بود..در جلسه ماه سپتامبر، بانک مرکزی آمریکا تصمیم گرفت نرخ بهره را همان ۵٫۵ درصد سابق نگه دارد. به عبارتی با وجود عدم افزایش بیشتر نرخ بهره بانکی، از کاهش آن نیز خودداری کرد.

اعضای فدرال رزرو اکنون تخمین می‌زنند که نرخ بهره پایانی فدرال رزرو در سال ۲۰۲۳ به ۵٫۶ درصد خواهد رسید که این عدد در مقایسه با تخمین مارس ۲۰۲۳ که ۵٫۱ درصد بود، افزایش یافته است. بانک مرکزی آمریکا معتقد است اقتصاد می‌تواند برای مدت طولانی‌تری در برابر نرخ‌های بهره بالاتر مقاومت کند بدون اینکه اختلالات قابل توجهی را تجربه کند.

برنامه فدرال رزرو، بانک مرکزی آمریکا  برای ارائه یک افزایش دیگر نرخ بهره در سال ۲۰۲۳، و رساندن این نرخ به ۵٫۶ درصد تا پایان سال، سؤالاتی را در مورد تأثیر بالقوه آن بر قیمت بیت کوین (BTC) که اغلب از آن به عنوان طلای دیجیتال و پوششی در برابر نوسانات سنتی بازار یاد می‌شود، ایجاد کرده است.

کوین گپ در یادداشتی در این رابطه نوشته است« در سالهای اخیر، ارزش بیت‌کوین رابطه معکوس با نرخ‌های بهره تعیین‌شده توسط بانک‌های مرکزی نشان می‌دهد. زمانی که نرخ بهره پایین است، سرمایه گذاران اغلب به دنبال بازدهی بالاتر به دارایی های جایگزین مانند بیت کوین روی می آورند. اما  همانطور که «فدرال رزرو» سیگنال افزایش احتمالی نرخ بهره را می دهد، این بار پویایی این رابطه ممکن است تغییر کند و  افزایش نرخ بهره، دارایی‌های سنتی بهره‌دار را برای سرمایه‌گذاران جذاب‌تر می‌کند.

یکی از جنبه‌های کلیدی بیت‌کوین که می‌تواند اثرات افزایش نرخ بهره را کاهش دهد، وضعیت آن به عنوان یک دارایی محافظت شده و پناهگاه امن است. در زمان عدم اطمینان اقتصادی، بیت کوین اغلب به عنوان یک پناهگاه دیجیتال برای سرمایه گذارانی تلقی می شود که به دنبال محافظت از ثروت خود در برابر تورم یا بی ثباتی مالی هستند. از همین جهت  انتظار می رود این ویژگی بدون توجه به نوسانات نرخ بهره دست نخورده باقی بماند و ممکن است مبنایی برای افزایش روند صعودی جدید در قیمت بیت کوین باشد.

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=5506

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.