• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
2
منطقه آزاد انزلی پاسخ دهد؛

آیا سرمایه گذار نزدیک به طالبان، اسکله‌ی بندر کاسپین را تکمیل می‌کند؟

  • کد خبر : 1740
  • 19 تیر 1402 - 6:04
آیا سرمایه گذار نزدیک به طالبان، اسکله‌ی بندر کاسپین را تکمیل می‌کند؟
حالا سوال اینجاست که چرا از سرمایه گذار افغانستانی سه اسکله منطقه آزاد انزلی نامی برده نمی‌شود؟ ایران هنوز امارت اسلامی طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد و مشخص نیست این نحوه سرمایه گذاری بر چه اساسی خواهد بود.

با حضور حجت‌الله عبدالملکی مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، قرارداد ساخت سه پست اسکله در مجتمع بندری کاسپین بین سازمان منطقه آزاد انزلی و یک شرکت داخلی با مشارکت سرمایه‌گذاری از افغانستان به ارزش ۵۰ میلیون دلار منعقد شده است. این قرارداد همکاری شامگاه شنبه (۱۷ تیرماه) بین اکبر نیازی سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی و علی یوسف پور رییس هیات مدیره شرکت مجتمع صنایع و معادن احیاء سپاهان به امضا رسید.

به گزارش اعتبار، از سرمایه گذار افغانستانی نامی برده نشده است. اما مجتمع صنایع و معادن احیاء سپاهان که این قرارداد را امضاء کرده یک شرکت سرمایه‌گذاری در سه بخش بازرگانی، تولیدی و خدمات فنی، مهندسی است. بیشترین توسعه سرمایه گذاری شرکت  در فعالیتهای معدنی است. این شرکت در حال حاضر بهره بردار چهار معدن سنگ آهن پلاسری خواف، سنگان، مرغزار، کلاته قنبر، خطوط فرآوری خشک، کارخانجات تولید کنسانتره سنگ آهن و دارای ایستگاه اختصاصی راه آهن در منطقه سنگان از توابع شهرستان خواف است.

مدیر عامل شرکت صنایع و معادن “احیای سپاهان” خرداد سال گذشته در سفر به افغانستان با سرپرست وزارت معادن و پترولیوم امارت اسلامی ( طالبان) دیدار کرد و برای سرمایه‌گذاری بالای معادن افغانستان علاقمندی نشان داد. همچنین سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان هم اواخر سال گذشته به ایران سفر کرد از شرکتهای معدنی و مجتمع سنگ آهن سنگان خواف که «احیای سپاهان» بهره بردار آن است بازدید کرد.

حالا سوال اینجاست که چرا از سرمایه گذار افغانستانی سه اسکله منطقه آزاد انزلی نامی برده نمی‌شود؟ ایران هنوز امارت اسلامی طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد و مشخص نیست این نحوه سرمایه گذاری بر چه اساسی خواهد بود. هرچه هست  شرکت مجتمع صنایع و معادن احیاء سپاهان علاقه زیادی به سرمایه گذاری در افغانستان نشان داده و حالا برعکس آن هم در منطقه آزاد انزلی دیده می‌شود. اسم و مشخصات افراد هنوز محفوظ مانده است.

 

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=1740

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.