• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
5
سرنوشت مبهم اتاق ایران؛

آیا سلاح ورزی استعفا خواهد کرد؟

  • کد خبر : 1665
  • 17 تیر 1402 - 14:30
آیا سلاح ورزی استعفا خواهد کرد؟
برخی می‌گویند که ممکن است سلاح‌ورزی فردا استعفای خود را تقدیم هیات نمایندگان نماید و کار به انتخاب فرد دیگری بکشد، هر چند این موضوع صرفا در حد یک گمانه‌زنی بوده و نوع رفتار و حرکت هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران در هفته‌های گذشته، نشان از مصمم بودن آنها به ادامه کار و برنامه‌های جدی آنها برای اداره پارلمان بخش خصوصی دارد.

علی‌رغم حاشیه‌هایی که بر روی انتخابات اتاق‌های بازرگانی و در اوج آن، انتخابات هیات رئیسه اتاق‌های بازرگانی ایران و تهران به وجود آمده، اما خاکریزها یکی یکی از سوی بخش خصوصی فتح شده و حالا علی‌رغم اینکه حدود یک ماهی هست که انتخابات هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران برگزار شده، اما همچنان باقی ماندن یا رفتن رئیس منتخب، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و علی‌رغم اینکه او در مراسم‌های متعددی در ماه گذشته با حضور مقامات ارشد مجلس، دولت و قوه قضاییه حضور یافته است، اما برخی می‌گویند که ممکن است او فردا استعفای خود را تقدیم هیات نمایندگان نماید و کار به انتخاب فرد دیگری بکشد، هر چند این موضوع صرفا در حد یک گمانه‌زنی بوده و نوع رفتار و حرکت هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران در هفته‌های گذشته، نشان از مصمم بودن آنها به ادامه کار و برنامه‌های جدی آنها برای اداره پارلمان بخش خصوصی دارد. حالا باید دید که در ۲۴ ساعت سرنوشت‌ساز آتی، چه سرنوشتی برای اتاق بازرگانی ایران رقم خواهد خورد.

به گزارش اعتبار به نقل از اقتصاد آنلاین فردا قرار است که دومین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در دوره جدید برگزار شود. جلسه‌ای پرابهام که مشخص نیست چه سرنوشتی را برای بخش خصوصی و انتخاب او رقم خواهد زد.

طی هفته‌های گذشته اگرچه جدل بر سر انتخاب هیات رئیسه و به خصوص رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران بسیار بالا گرفته بود و دولتی‌ها و اعضای هیات نمایندگان چانه‌زنی‌ها و در برخی مواقع خودزنی‌های بسیاری برای انتخاب شدن یا نشدن برخی چهره‌های شاخص کاندیداتوری در هیات رئیسه پارلمان بخش خصوصی صورت دادند؛ اما به هر حال با رای قاطع و اکثریت اعضای هیات نمایندگان، هر هفت نفر عضو هیات رئیسه اتاق ایران انتخاب شدند.

از ساعت‌های منتهی به برگزاری انتخابات، بسیاری بر این صور می‌دمیدند که انتخابات ابطال خواهد شد و برخی چهره‌های شاخص، اجازه کاندیداتوری نخواهند یافت، اما همه چیز به گونه دیگری پیش رفت و نه تنها چهره‌های شاخص و به زعم برخی حاشیه‌دار کاندیدا شدند؛ بلکه رای بسیار بالا و چشمگیری هم از هیات نمایندگان گرفتند.

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=1665

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.