• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
1
عجیب ولی واقعی؛

اعتراف نائب رئیس مجلس به رای اشتباهی درباره افزایش سن بازنشستگی

  • کد خبر : 9590
  • 14 آذر 1402 - 12:38
اعتراف نائب رئیس مجلس به رای اشتباهی درباره افزایش سن بازنشستگی
اگر شورای نگهبان لایحه را تایید کند، مصوبه‌ای باید اجرایی شود که خود نمایندگان نمی‌دانستند به چه رای دادند.

نائب رییس مجلس اعتراف کرده که رای وی و برخی نمایندگان به افزایش سن بازنشستگی اشتباه بوده و آن‌ها نمی‌دانستند به چه رای دادند.

به گزارش اعتبار، مجتبی ذوالنوری نماینده قم و نائب رئیس مجلس در خصوص رای موافق به افزایش سن بازنشستگی و مخالفت با آن تشریح کرد: در این مورد موضوع به گونه‌ای مطرح شد که بعضا نمایندگان به درستی متوجه بحث نشدند و حین رای‌گیری و با توجه به زمان بسیار محدود آن، به موضوع مورد بحث رای اشتباه داده شد؛ در این خصوص هم چنین بوده که بنده و برخی نمایندگان به دلیل تداخل مباحث متوجه نشده و به اشتباه رای دادیم.

 

با این وضعیت اگر شورای نگهبان لایحه را تایید کند، مصوبه‌ای باید اجرایی شود که خود نمایندگان نمی‌دانستند به چه رای دادند. کاربران در شبکه‌های اجتماعی به صورت طنزآمیز نسبت به این موضوع پرداختند که پس نمایندگان مجلس سر چه چیزی حقوق می‌گیرند!

آقای ذوالنوری حتی به طرفیت از نمایندگان با دبیر شورای نگهبان هم صحبت کرده که این لایحه را رد نماید. وی گفته است « وقتی موضوع مشخص شد شخصا هم به صورت علنی و هم از طریق نامه به دبیر شورای نگهبان اعلام کردم که این مصوبه ایراداتی دارد و شرعا نیز اشکال دارد.» پیش از این هم بارها گفته شده بود که بسیاری از نمایندگان در جریان مصوبات نهایی مجلس نیستند و در نهایت پشیمان می‌شوند. ولی هرچه هست رفت و برگشت این لوایح خود هزینه‌های سنگینی را ایجاد می‌کند که مشخص نیست چه کسی باید تاوان آن را بپردازد؟

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=9590

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.