• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
5
مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته خبر داد:

افزایش سقف تسهیلات صنایع پیشرفته به ۱۰۰ میلیارد تومان

  • کد خبر : 3503
  • 24 مرداد 1402 - 8:56
افزایش سقف تسهیلات صنایع پیشرفته به ۱۰۰ میلیارد تومان
مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته گفت: امیدواریم تا پایان امسال سرمایه صندوق به پنج همت افزایش پیدا کند که در این صورت سقف تسهیلات از ۲۵ به ۱۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با بیان اینکه عملکرد سال قبل صندوق در ارائه تسهیلات نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۳ برابر شده است بیان کرد: هدف‌گذاری امسال افزایش سه برابری عملکرد صندوق نسبت به سال گذشته است که در این صورت میزان تسهیلات و ضمانت‌ها به حدود دو همت خواهد رسید.

به گزارش اعتبار و به نقل از ایسنا، «محسن نادری منش» مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته تصریح کرد: سرمایه این صندوق در حال حاضر نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد تومان است که امیدواریم سرمایه آن تا پایان سال به پنج همت برسد.

نیاز مالی صنایع هایتک سالانه ۲۰۰ همت

نادری منش ارزش افزوده بخش صنعت و معدن را حدود ۲۰۰۰ همت و نیاز مالی صنایع هایتک کشور را سالانه حدود ۲۰۰ همت ذکر کرد و گفت: صندوق صنایع پیشرفته برای تامین نیاز صنایع باید حداقل ۲۰ همت سرمایه داشته باشد که برنامه‌ریزی شده سرمایه آن تا دو سال آینده به این رقم برسد.

به گفته این مقام مسئول در صورتی که سرمایه صندوق تا پایان سال به پنج همت برسد سقف تسهیلات از ۲۵ به ۱۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

وی اضافه کرد: از آنجا که ریسک این بخش بالا است، نظام بانکی خیلی در تامین مالی صنایع پیشرفته نقش ندارد و در دنیا هم تامین مالی این بخش بیشتر بر عهده نهادهای تخصصی است.

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته تصریح کرد: دسترسی به دانش و فناوری روز، تجهیزات خاص و تراکنش‌های مالی به دلیل شرایط تحریم و همچنین حفظ نیروی انسانی از جمله چالش‌های پیش روی صنایع پیشرفته است. اما استقبال در داخل از صنایع پیشرفته بهتر شده است.

 

 

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=3503

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.