• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
3
جدال تشدید واشنگتن با پکن؛

بایدن سرمایه گذاری آمریکایی‌ها در چین را محدود می‌کند!

  • کد خبر : 3197
  • 18 مرداد 1402 - 14:38
بایدن سرمایه گذاری آمریکایی‌ها در چین را محدود می‌کند!
دولت آمریکا در نظر دارد امروز چهارشنبه محدودیت‌های جدیدی را برای سرمایه‌گذاری آمریکایی‌ها در برخی صنایع پیشرفته در چین اعمال کند. اقدامی که حامیان این محدودیت  آن را برای حفاظت از امنیت ملی ضروری توصیف کرده‌اند. هرچند ممکن است  روابط با پکن را بیشتر از گذشته متزلزل  کند.

بایدن سرمایه گذاری در چین را با استناد به تهدیدات امنیت ملی محدود می کند.

به گزارش اعتبار و به نقل از نیویورک تایمز، به نظر می‌رسد این دستور که قرار است روز چهارشنبه صادر شود، جبهه جدیدی را در مناقشه اقتصادی آمریکا و چین باز  کند.

دولت آمریکا در نظر دارد امروز چهارشنبه محدودیت‌های جدیدی را برای سرمایه‌گذاری آمریکایی‌ها در برخی صنایع پیشرفته در چین اعمال کند. اقدامی که حامیان این محدودیت  آن را برای حفاظت از امنیت ملی ضروری توصیف کرده‌اند. هرچند ممکن است  روابط با پکن را بیشتر از گذشته متزلزل کند.

این اقدام یکی از اولین گام‌های مهمی است که آمریکا  در بحبوحه درگیری اقتصادی با چین برداشته است و  می تواند زمینه را برای محدودیت های بیشتر در سرمایه گذاری بین دو کشور در سال های آینده فراهم کند.

این محدودیت‌ها شرکت‌های سهام خصوصی و سرمایه‌گذاری ریسک پذیر را از سرمایه‌گذاری در برخی بخش‌های فناوری پیشرفته مانند محاسبات کوانتومی، هوش مصنوعی و تراشه و نیم رسانای پیشرفته باز می‌دارد تا از انتقال دلار و تخصص آمریکا به چین جلوگیری شود.

همچنین شرکت‌هایی که در طیف وسیع‌تری در  صنایع چین سرمایه‌گذاری می‌کنند باید آن فعالیت خود را  به دولت آمریکا گزارش کنند  تا  دولت دید بهتری نسبت به مبادلات مالی بین  خود  و چین  داشته باشد.

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=3197

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.