• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
3
مدیر صندوق توسعه قطر:

برای آوارگان سوریه شهری در حلب می‌سازیم

  • کد خبر : 3014
  • 15 مرداد 1402 - 7:23
برای آوارگان سوریه شهری در حلب می‌سازیم
خلیفه الکواری، مدیر صندوق توسعه قطر به الجزیره نت گفته است: ما در بیش از 100 کشور کار می کنیم و شهری برای آوارگان سوریه می سازیم.

مدیر صندوق توسعه قطر گفته است در حال ساخت شهری برای آوارگان سوریه است.

به گزارش اعتبار و به نقل از الجزیره، خلیفه بن جاسم الکواری، مدیرکل صندوق توسعه قطر، اعلام  کرد که این صندوق از زمان تأسیس در سال ۲۰۰۲، بیش از ۶ میلیارد دلار برای کمک های توسعه ای و بشردوستانه به بیش از ۱۰۰ کشور در سراسر جهان هزینه کرده است که این اقدام برای  ارائه ابزارهای مالی برای کشورهای در حال توسعه در جهان عرب و خارج از کشور و پاسخی موثر به کمک های بشردوستانه و توسعه ای است.

الکواری – در مصاحبه با الجزیره نت توضیح داد که این صندوق سالانه بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون دلار آمریکا را برای تامین مالی پروژه های توسعه ای و بشردوستانه هزینه می کند تا نیازهای بشردوستانه ذینفعان در جوامع شکننده را برآورده کند بدون اینکه منتظر بازگشت مالی باشد.

وی با بیان اینکه این صندوق رابط دولت قطر در حمایت از مردم با ارائه ابزارها و برنامه های مالی برای دستیابی به توسعه همه جانبه در جهان است، خاطرنشان کرد: بودجه این صندوق سالانه براساس تعهدات دولت قطر به کشورهای جهان تعیین می شود.

او   درباره ایده تاسیس صندوق گفت: صندوق توسعه قطر به منظور هماهنگی و اجرای پروژه های توسعه ای و بشردوستانه و کمک در کشورهای نیازمند و حمایت از جوامع شکننده و به حاشیه رانده شده، به ویژه در مناطق درگیری، بر اساس قانون شماره ۱۹ سال ۲۰۰۲ و اصلاحیه های آن تأسیس شد، زیرا قطر از طریق آن قصد دارد از طریق آن  در زمینه صلح و امنیت بین المللی  و اجرای کمک های قوی برای کشورهای دیگر برنامه ریزی کند.

طی سال‌های گذشته، تلاش‌های سازمان‌های امدادی و توسعه‌ای برای کمک به مردم کشورهای در حال توسعه و آسیب‌دیده چند برابر شده است و شاید نقش کشور قطر که نقشی کلیدی در این تلاش‌ها در سراسر جهان داشت، روشن بود.

در این راستا، صندوق در راستای اهداف همکاری های بین المللی در چشم انداز ملی قطر ۲۰۲۳ و اهداف توسعه پایدار به بسیاری از کشورهای جهان کمک کرد.

الکواری درباره ساخت شهری برای  آوارگان شمال سوریه گفت: این یکی از آخرین پروژه هایی است که در دوره جاری در حال اجرا است و صندوق در تلاش است تا شهری یکپارچه ایجاد کند که ۷۰ هزار نفر از آن بهره مند شوند. شهری که قرار است ایجاد شود در منطقه جرابلس در استان حلب واقع شده است و شامل ۱۹۰ ساختمان آپارتمان، یک مسجد بزرگ مرکزی، یک بازار تجاری، یک مدرسه ابتدایی و متوسطه، و یک مرکز بهداشتی و درمانی و باغ ها و فضاهای باز است. هدف این صندوق از طریق این شهر تامین معیشت مناسب برای پناهندگان و آوارگان سوری در داخل و همچنین حمایت از تاب آوری آنهاست.

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=3014

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.