• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
3
همزمان با دهه تولید و تجارت؛

برگزاری نخستین جشنواره فرش دستباف گیلان

  • کد خبر : 1198
  • 03 تیر 1402 - 7:20
برگزاری نخستین جشنواره فرش دستباف گیلان

به گزارش اعتبار، تحقیقات نشان می‌دهد فرش گیلان از نظر بافت کیفیت بسیار خوبی دارد اما این محصول تحت نام و برند گیلان در بازار عرضه نمی‌شود بلکه به سفارش سایر استان‌ها بافته و فروخته می‌شود که این امر ضعف سیاست‌گذاری‌های مسئولان را در این زمینه بیش از پیش نمایان می‌کند. کمک به فعالان صنعت […]

به گزارش اعتبار، تحقیقات نشان می‌دهد فرش گیلان از نظر بافت کیفیت بسیار خوبی دارد اما این محصول تحت نام و برند گیلان در بازار عرضه نمی‌شود بلکه به سفارش سایر استان‌ها بافته و فروخته می‌شود که این امر ضعف سیاست‌گذاری‌های مسئولان را در این زمینه بیش از پیش نمایان می‌کند.

کمک به فعالان صنعت فرش گیلان و حمایت از آنان به ویژه در عرصه بازاریابی و بازرگانی همراه با برگزاری انواع رویدادها و نمایشگاه‌ها یکی از راه‌هایی است که می‌تواند صنعت فرش گیلان را از چنین وضعیتی نجات دهد.

زیرا فعالان صنعت فرش گیلان معتقدند؛ بافنده‌های فرش گیلان مانند سربازان گمنام در این عرصه فعالیت کرده و این فرش ها طی قراردادهایی به نام استان‌های تبریز و قم به فروش می‌رسد.

خبرهای جدید حاکیست نخستین جشنواره فرش دستباف سوم تیرماه امسال همزمان با دهه تولید و تجارت در استان گیلان برگزار می‌شود، «تیمور پورحیدری» رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ضمن اعلام این خبر هدف از برگزاری نمایشگاه مذکور را برشمرد و تصریح کرد: معرفی هنر و دسترنج هزاران قالیباف گیلانی، رونق بخشی و تقویت هنر صنعت قالی بافی از جمله اهدافی است که با برگزاری چنین رویدادهایی دنبال می‌کنیم.

به گفته پورحیدری این اولین بار است که جشنواره فرش با رویکرد نوآوری و کارآفرینی زنجیره ارزش قالی استان گیلان و با حضور قالیبافان زبده در شهر رشت برگزار می‌شود.

طبق اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در حال حاضر چیزی حدود ۹۲ درصد از قالیبافان گیلانی را زنان پرتوان و هنرمند تشکیل می‌دهند، تیمور پورحیدری ضمن تایید این موضوع با تاکید بر اینکه زنان در پویایی و رونق صنعت فرش گیلان جایگاه بسیار ویژه‌ای دارند عنوان کرد: بر اساس آمارهایی که در دست داریم ۱۲ هزار نفر از قالیبافان استان گیلان را جمعیت زنان تشکیل می‌دهند.

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=1198

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.