• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
2
توییت سلاح ورزی در پاسخ به حواشی برکناری؛

به شرط حیات توضیح خواهم داد

  • کد خبر : 1585
  • 14 تیر 1402 - 11:34
به شرط حیات توضیح خواهم داد
هر چند که سایت اقتصاد 24 در گزارشی نوشت: ۷۰ نماینده مجلس به حمایت از نتیجه انتخابات بخش خصوصی برخاسته و در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت از او خواسته‌اند تا اجازه ندهد در شرایط حساسی که اقتصاد کشور به سر می‌برد، چنین حواشی آرامش بخش خصوصی را برهم بزند.

 

انتخابات دور دهم اتاق بازرگانی ایران اواخر خرداد امسال برگزار شد که بر اساس آن حسین سلاح ورزی با کسب ۲۶۵ رأی به عنوان رئیس اتاق بازرگانی ایران انتخاب شد، اما این انتخابات تا به اینجا حواشی خاص خود را داشت تا جایی که اعلام شد تعداد زیادی از اعضای اتاق بازرگانی متقاضی باطل کردن آرا و رد صلاحیت سلاح وزری هستند و یا اینکه گفته شد تنها دو روز بعد از این انتخابات ۳۰ نفر از نماینده مجلس به صورت مکتوب از وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان عضو اصلی شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی خواسته‌اند در صورت تایید تخلفات در مورد حضور غیر قانونی افراد رد صلاحیت شده در این انتخابات، ابطال انتخابات اعلام شود.

هر چند که سایت اقتصاد ۲۴ در گزارشی نوشت: ۷۰ نماینده مجلس به حمایت از نتیجه انتخابات بخش خصوصی برخاسته و در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت از او خواسته‌اند تا اجازه ندهد در شرایط حساسی که اقتصاد کشور به سر می‌برد، چنین حواشی آرامش بخش خصوصی را برهم بزند.

همچنین در حالی که برخی از رسانه‌ها نظیر ایسنا اعلام کرده که به متن استعفای سلاح ورزی دسترسی پیدا کرده و حتی مدن ادعایی را منتشر کرده است برخی دیگر از رسانه‌ها نیز اعلام کردند تخلفات انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران محرز شده به همین علت باطل شدن انتخابات ریاست اتاق بازرگانی ایران از سوی شورای عالی نظارت بر انتخابات در حال نهایی شدن بوده و به زودی اعلام می‌شود.

به گزارش اعتبار و به نقل از اکوایران، پنجم تیرماه اسمال بود که خبرگزاری رسمی دولت یعنی ایرنا استعفای حسین سلاح‌ورزی از ریاست اتاق بازرگانی ایران را تیتر کرد و بعد از آن رسانه‌های حامی دولت نیز این خبر را بازنشر کردند اما همه این‌ها در حالی است که رییس اتاق بازرگانی ایران یعنی سلاح‌ورزی اعلام کرد که استعفا نداده است. و همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

ناگفته نماند که تعدادی از رسانه‌های حامی دولت به دلایلی همچون بررسی تخلفات مالی و مدیریتی در اتاق، نام سلاح ورزی را برای اولین‌بار در لیست افرادی که از نگاه آنها متخلف بودند، قرار دادند هرچند که این اتهاماتی توسط نهادهای نظارتی تایید نشده است.

همچنین سلاح‌ورزی اخیرا در گفت‌وگو با اکوایران اعلام کرد که در ماجراهای حواشی اخیر پس از برگزاری انتخابات هیأت رییسه، جریانی خاص پشت همه این ماجراهاست.

با این حال، حسین سلاح‌ورزی چند ساعت قبل در توئیتر ماجرای استعفای خود را تکذیب و انکار کرد و گفت که یکشنبه «به شرط حیات» در این رابطه توضیح خواهد داد.

در توئیت سلاح ورزی آمده است: «‌اینجانب در کمال صحت عقل و جان اعلام می‌کنم به مسئولیت خطیری که هیات نمایندگان بر عهده‌ام گذاشته، متعهد بوده و کناره‌گیری یا استعفا از جایگاه ریاست اتاق ایران را بشدت تکذیب و انکار می‌کنم.»

رئیس اتاق ایران تاکید کرده است: «یکشنبه به تفصیل در خصوص این تحرکات صحبت خواهم کرد، البته به شرط حیات!»

وی تاکید کرد:«برگ منتشر شده را فاقد اعتبار و آثار حقوقی میدانم و به فضل خداوند متعال روز یکشنبه حقایق پیرامون موضوع را خواهم گفت.»

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=1585

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.