• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
3
پیش بینی بورس در آخرین روز کاری پاییز؛

بورس در زمستان به خواب فرو می‌رود!؟

  • کد خبر : 10301
  • 28 آذر 1402 - 12:36
بورس در زمستان به خواب فرو می‌رود!؟

پس از رکوردشکنی بورس اوراق بهادار تهران در روز گذشته، امروز رشد بازار تقریبا به یک هشتم روز دوشنبه رسید. با این حال شاخص کل ۴۲۱۹ واحد افزایش پیدا کرد و در رقم دو میلیون و ۲۱۱ هزار و ۸۷۲ واحد ایستاد. به گزارش اعتبار، با این حال شاخص‌ هم وزن با کاهش یک هزار و […]

پس از رکوردشکنی بورس اوراق بهادار تهران در روز گذشته، امروز رشد بازار تقریبا به یک هشتم روز دوشنبه رسید. با این حال شاخص کل ۴۲۱۹ واحد افزایش پیدا کرد و در رقم دو میلیون و ۲۱۱ هزار و ۸۷۲ واحد ایستاد.

به گزارش اعتبار، با این حال شاخص‌ هم وزن با کاهش یک هزار و ۷۲۰ واحدی به سطح ۷۶۲ هزار و ۹۰۰ واحد رسید. همچنین ارزش کل معاملات بازار به ۱۲ هزار و ۵۹۹ میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز، نمادهای «فولاد، فملی و پارسان» بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای «رمپنا و اخابر» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. همچنین نمادهای «ثشاهد، وخارزم و فولاد» نیز پُرتراکنش‌ترین نمادهای امروز بازار بودند.

تابلوی بازار فرابورس نیز نشان می‌دهد که این بازار کاهش اندک ۹۹ صدم درصد را تجربه کرد و به ۲۶ هزار و ۶۳۹ هزار واحد رسید. روز سه‌شنبه بیش از ۲۳۴ هزار معامله به ارزش ۵۲۹۵ میلیارد تومان در فرابورس انجام شد.

شاوان، زاگرس، خدیزل و شبصیر بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند. در سوی مقابل وسپهر بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کرد. نطرین، فصبا، گدنا و غشهداب نیز از نمادهای پرتراکنش بودند که نطرین و غشهداب مثبت و دو نماد دیگر منفی شدند.

 

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

به نقل از اکوایران، شاخص کل امروز را با رخ مثبت تمام کرد اما خیلی مثبت خاصی نبود و تنها یک روز معمول برای بازار بورس اوراق بهادار تهران به حساب می‌­آمد.

از منظر تکنیکالی تمامی مفروضات قبلی شاخص همچنان پابرجاست و بازار تمایل رسیدن به اعداد و ارقام بالاتر را دارد. پاییز ۱۴۰۲ نیز در حال اتمام است و بازار خود را برای سه ماه پایانی سال آماده می‌کند تا با بررسی گزارش ۹ ماهه شرکت‌ها میزان سود آوری آنها را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهد.

از نظر تکنیکالی سطوح حمایتی میانگین ۵۵ روزه و ۲۰۰ روزه نمودار شاخص کل با فاصله کمی از شاخص در حال رشد هستند که این موضوع نیز می‌توان برای خیلی از تکنیکالیست‌ها جذاب باشد.

به هر حال فردا آخرین روز معاملاتی در پاییز ۱۴۰۲ است و بازار به انتظار گزارش ماهانه آذر و همچنین گزارش ۹ ماهه شرکت‌ها خواهد نشست.

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=10301

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.