• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
3
وعده اردوغان و وزیر خزانه‌داری ترکیه:

ترکیه در سال ۲۰۲۶ وارد باشگاه کشورهای پردرآمد خواهد شد

  • کد خبر : 5021
  • 27 شهریور 1402 - 7:42
ترکیه در سال ۲۰۲۶ وارد باشگاه کشورهای پردرآمد خواهد شد
وی گفت: تا پایان برنامه میان مدت اقتصادی به رشد بیش از 1.3 تریلیون دلار خواهیم رسید و با افزایش سرانه تولید ملی به 14 هزار و 855 دلار وارد فهرست کشورهای پردرآمد خواهیم شد.

محمد شیمشک، وزیر خزانه داری و دارایی ترکیه گفت که کشورش در سال ۲۰۲۶ طبق اعلام بانک جهانی در زمره کشورهای توسعه یافته با درآمد بالا طبقه بندی خواهد شد.

اعتبار- به نقل از خبرگزاری آناتولی: شیمشک  در حاشیه کنفرانس شورای تجارت جهانی ترکیه در استانبول توضیح داد که اندازه اقتصاد ترکیه در سال جاری به حدود ۱٫۱ تریلیون دلار خواهد رسید.

وی در خصوص مبارزه با تورم با تاکید بر اینکه سیاست های مالی و پولی هماهنگ پیش می رود، گفت: مبارزه با تورم در کشوری مانند کشور ما مبارزه ای نیست که تنها با سیاست پولی قابل اجرا باشد.

وزیر خزانه داری ترکیه بر عزم کشورش برای مبارزه با تورم به منظور قرار دادن مجدد ترکیه در مسیر رشد بالا، پایدار و متوازن تاکید کرد و گفت: ما قبلاً این کار را انجام داده ایم و دوباره انجام خواهیم داد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه  هم در  کنفرانس شورای تجارت جهانی ترکیه ویژگی های برنامه میان مدت اقتصادی را که توسط دولت وی برای دوره آینده تهیه شده است را برملا کرد.

وی گفت: تا پایان برنامه میان مدت اقتصادی به رشد بیش از ۱٫۳ تریلیون دلار خواهیم رسید و با افزایش سرانه تولید ملی به ۱۴ هزار و ۸۵۵ دلار وارد فهرست کشورهای پردرآمد خواهیم شد.

رئیس جمهور ترکیه گفت که کشورش در حال گذراندن مرحله ای است که به دلیل تاثیر نوسانات اقتصادی جهانی، به تدریج بر مشکلاتی که اقتصادش شاهد آن بوده فائق آمده است.

وی در این همایش افزود: هر فاصله ای که برای توسعه کشور از طریق سرمایه گذاری، اشتغال، تولید، صادرات و مازاد حساب جاری طی کرده ایم، نفس تازه ای برای کل دنیای تجارت ما در داخل و خارج است. حتی بدترین دشمنان ترکیه دیگر نمی توانند کشور ما را نادیده بگیرند.

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=5021

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.