• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
0

تشدید درگیری‌ها در غزه، نفت را گران می‌کند!؟

  • کد خبر : 6462
  • 20 مهر 1402 - 3:30
تشدید درگیری‌ها در غزه، نفت را گران می‌کند!؟
خبرگزاری رسمی عربستان سعودی، SPA،  گزارش داد ریاض بر تعهد خود به حمایت از تلاش‌های اوپک پلاس به منظور دستیابی به تعادل بازار و حمایت از بهبود رشد اقتصاد جهانی ادامه می‌دهد.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام بخش انرژی هشدار داد که تشدید درگیری بین مقاومت فلسطین در غزه و اسرائیل قیمت هر بشکه نفت خام را به ۱۰۰ دلار خواهد رساند.

اعتبار: حبیب صدرایی: به نقل از رویترز، پس از عملیات طوفان الاقصی که توسط مقاومت فلسطین به رهبری گردان های عزالدین قسام  شاخه نظامی حماس در روز شنبه هفته گذشته علیه اسرائیل  آغاز شد، قیمت نفت طی دو روز گذشته افزایش چشمگیری داشت و از مرز ۸۸ دلار در هر بشکه گذشت.

با این حال در آغاز معاملات روز چهارشنبه، قیمت نفت تثبیت شد و رشد خود را در ۸۸ دلار در هر بشکه برای نفت خام استاندارد برنت حفظ کرد، در حالی که قیمت نفت خام تگزاس غرب آمریکا با توجه به پیامدهای جنگ ادامه دار غزه و  و با وجود تعهد عربستان سعودی (بزرگترین صادرکننده نفت در جهان) با کمک به تضمین ثبات قیمت نفت. بیش از ۸۶ دلار در هر بشکه ثبت شده است.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی، SPA،  گزارش داد ریاض بر تعهد خود به حمایت از تلاش‌های اوپک پلاس به منظور دستیابی به تعادل بازار و حمایت از بهبود رشد اقتصاد جهانی ادامه می‌دهد.

طی دو روز گذشته، قیمت نفت به دلیل ترس از اختلال در عرضه نفت خام از خاورمیانه، که حدود یک سوم عرضه جهانی را تشکیل می دهد و  در نتیجه جنگی که اسرائیل علیه غزه  آغاز کرد، افزایش قابل توجهی را ثبت کرد.

خبرگزاری ها به نقل از روزنامه نگاران روسی گزارش دادند که «الکساندر نواک»، معاون نخست وزیر و وزیر انرژی روسیه،  در مسکو با شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان سعودی دیدار کرد و در مورد وضعیت بازار نفت دو کشور گفتگو خواهند کرد.

آنها قرار است روز چهارشنبه در کنفرانس انرژی در مسکو شرکت کنند. این دو کشور همچنین نشست کمیته مشترک دولتی عربستان و روسیه را برگزار خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری اینترفکس، نواک گفته است: «ما در مورد موضوع نفت بحث خواهیم کرد. چنین رویدادهایی در جهان ممکن است به نوعی بر وضعیت مصرف منابع انرژی تأثیر بگذارد.»

 

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=6462

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.