• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
0
پیش بینی بازار بورس 12 دی 1402؛

خروج نیم تریلیون تومان سرمایه از بورس نشانه چیست!؟

  • کد خبر : 11024
  • 11 دی 1402 - 12:16
خروج نیم تریلیون تومان سرمایه از بورس نشانه چیست!؟
از روز دوشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای دومین روز منفی شد و 209 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.

بازار سرمایه با ۷۷۷۴ واحد کاهش یافت و شاخص کل به دو میلیون و ۱۶۸ هزار واحد رسید.

 به گزارش اعتبار، در طول ۱۰ روز کاری اخیر، تنها دو روز بازار به رنگ سبز درخشیده و هشت روز دیگر با افت مواجه شده است.  برخورد با مقاومت ۲.۲ میلیون واحد باعث روند نزولی در بازار بورس شده است.

 امروز نیز  بازار سرمایه با ۷۷۷۴ واحد کاهش یافت و شاخص کل به دو میلیون و ۱۶۸ هزار واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش ۳۱۵ واحدی در رقم ۷۵۷ هزار و ۹۹۷ واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس با افت ۹۵ واحدی به رقم ۲۶ هزار و ۳۱۸ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش ۱۰۳ واحد به سطح ۱۳۹ هزار و ۱۶۰ واحد رسید.

تداوم خروج سرمایه از بورس

به نقل از اکوایران، از روز دوشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای دومین روز منفی شد و ۲۰۹ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. در مجموع دو روز اخیر بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بورس خارج شده است.

امروز نماد دی همانند دیروز بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن ۴۵ میلیارد تومان بود. پس از دی، نمادهای شپنا، خودرو، فملی و فولاد بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای ذوب، نیان، ودی، مادیرا و ثباغ تعلق داشت.

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

 شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان روز جاری همچون روزهای اخیر رویه منفی خود را در پیش دارد و امروز نیز با افت ۷۷۷۴ واحدی به اعداد کمتر از ۲٫۱۷۰٫۰۰۰ رسید تا سطح حمایت کوتاه مدت مد نظر اهالی تکنیکالیست آسیب دیده باشد.

 بررسی نمودار شاخص کل برای این روزهای بازار سرمایه شاید کار کسل کننده‌­ای شده باشد چرا بیشترین تغییرات شاخص کل در این روزها به زحمت یک درصد (مثبت یا منفی) می‌رسد. به همین خاطر تکنیکالیست‌ها مفروضات خود را همچنان پا برجا می­دانند محدوده حمایتی؛ میانگین‌های متحرک، الگوهای کلاسیک ایجاد شده در شاخص به همراه اندیکاتورهای مهم مثل Rsi اندیکاتور MACD همگی یک سیگنال خوب به بازار مخابره می‌کنند اما ارزش کم معاملات چیز دیگر را مطرح می‌کند و بازار با خروج پول از صندوق­های درآمد ثابت دست و پنجه نرم می‌کند و مسیر خروج این پول با توجه به شواهد در حال حاضر بورس اوراق بهادار نیست.

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=11024

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.