• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
2

خسارات سنگین و میلیارد دلاری چین از بلایای طبیعی اخیر

  • کد خبر : 3053
  • 15 مرداد 1402 - 14:54
خسارات سنگین و میلیارد دلاری چین از بلایای طبیعی اخیر
خسارات اقتصادی چین از بلایای طبیعی اخیر به میلیاردها دلار می رسد و فشار بیشتری بر اقتصاد آن آورده است. 

به گزارش اعتبار و به نقل از ای بی سی، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵٫۵ ریشتر شرق چین را لرزاند. از سوی  دیگر  ادامه باران ناشی از طوفان دکسوری در  مناطق شمال شرقی  فشار بیشتری را بر تلاش این کشور برای بازیابی اقتصادش از همه‌گیری کووید اضافه  کرده است.

زیان‌های اقتصادی مستقیم چین در اثر بلایای طبیعی به ۴۱٫۱۸ میلیارد یوان (۸٫۷۲ میلیارد دلار) در ژوئیه افزایش یافته که بیشتر از مجموع ژانویه تا ژوئن است.

تأثیر سیل آن هم در فصل تابستان بیش از ۷ میلیون نفر را در سراسر کشور در ژوئیه تحت تأثیر قرار داده و  پکن تحت تاثیر بدترین باران های ۱۴۰ سال گذشته قرار گرفته است.

مرکز پیش بینی ملی چین هشدار داده است که بارندگی در استان های شمال شرقی ممکن است تا ۵۰ درصد بیشتر از حد نرمال در ماه اوت باشد.

 

در همین حال، گرمای سوزان تابستان و خشکسالی پس از گرمترین ژوئن پایتخت در تاریخ، محصولات سایر مناطق را تهدید می کند.

شی هلینگ، استاد اقتصاد در دانشگاه موناش، گفت که تاثیر بلایای طبیعی اخیر “ضربه بزرگی” به اقتصاد چین وارد کرده است.

دولت‌های چین در همه سطوح به دلیل هزینه‌هایی که در طول سه سال سیاست‌های کووید-صفری که پس‌انداز دولت‌ها را مصرف کرده است، با کسری مواجه هستند.»

سیل در دشت چین شمالی اتفاق افتاد، جایی که زمین‌های کشاورزی زیادی وجود دارد.

این بلایا در زمان بسیار بدی اتفاق افتاده است. اقتصاد چین در حال حاضر رو به نزول است و بلایای طبیعی تأثیرات زیادی بر زندگی مردم خواهد داشت.»

زیان های اقتصادی باعث شد تا رشد سه ماهه دومین اقتصاد بزرگ جهان به طور غیرمنتظره ای ایجاد شود، چرا که مقامات چینی اخیراً در هفته های اخیر مجموعه ای از اقدامات سیاستی را برای حمایت از اقتصاد به اجرا درآورده اند.

پروفسور شی گفته است  که مقامات نیز آمادگی لازم برای مقابله با سیل و اثرات بعدی را نداشتند، زیرا دشت شمال چین قبلاً به ندرت تحت تأثیر سیل قرار گرفته بود.

او می‌گوید: «بیشتر سیل‌ها معمولاً در مناطق جنوبی نزدیک رودخانه زرد و رودخانه چانگ جیانگ رخ می‌دهند… بنابراین دلیل دیگری که این بار خسارات بسیار زیاد بود این بود که مقامات محلی نمی‌دانستند چگونه [به سیل‌ها] واکنش نشان دهند.»

پروفسور شی اضافه کرد که سیل همچنین ممکن است تأثیر منفی بر اقتصاد استرالیا بگذارد که به شدت به صادرات به چین، بزرگترین شریک تجاری آن متکی است و بسیاری از مصرف کنندگان چینی ممکن است دیگر توانایی مصرف محصولات وارداتی از استرالیا را نداشته باشند.

پروفسور شی گفت: “چین سنگ آهن زیادی از استرالیا برای ساخت زیرساخت ها وارد می کند، دولت  اگر بودجه محدود باشد  ممکن است نتواند آنقدر در زیرساخت ها سرمایه گذاری کند،.”

وزارت مدیریت اضطراری اواخر روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تلفات جولای ناشی از طوفان «تالیم» که در اواسط ماه در جنوب چین فرود آمد، ۲٫۶۱ میلیارد یوان (۶۰۰ میلیون دلار) بود.

این وزارتخانه گفت که زیان های مخرب تر طوفان «دکسوری» تا پایان ژوئیه به ۳٫۱۵ میلیارد دلار رسیده است.

بر اساس تجزیه و تحلیل شرکت تحقیقاتی XDI مستقر در سیدنی، استان های چین بیش از نیمی از فهرست ۵۰ ایالت و استان برتر جهان را در اختیار دارند که تا سال ۲۰۵۰ بیشتر در معرض خطر بلایای آب و هوایی قرار دارند.

بر اساس این تحقیق، دو تا  از بزرگترین نیروگاه های اقتصادی چین، جیانگ سو و شاندونگ، آسیب پذیرترین نقاط جهان در برابر خطرات آب و هوایی خواهند بود.

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=3053

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.