• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
1
تسهیل در تعویض پلاک و نقل و انتقالات؛

خودروها از درب منزل شماره‌گذاری می‌شوند

  • کد خبر : 7588
  • 10 آبان 1402 - 3:04
خودروها از درب منزل شماره‌گذاری می‌شوند
رییس پلیس راهور فراجا از آغاز طرح جدید شماره‌گذاری خودرو از درب منزل خبرداد.

«سید کمال هادیان‌فر»، رییس پلیس راهور فراجا بیان کرد: ما سال گذشته فقط در شهرها ۳۵ میلیارد تردد توسط ۳۹ میلیون وسیله نقلیه سبک و سنگین ثبت شد.

به گزراش اعتبار و به نقل از خبرگزاری فارس، وی ضمن اشاره به گواهینامه دو زبانه ابراز کرد: این گواهینامه را آماده کردیم و به زودی در دسترس قرار می‌گیرد؛ در این گواهینامه یک طرف عکس مالک و مشخصات به زبان فارسی و در طرف دیگر مشخصات به زبان انگلیسی است؛ همچنین وضعیت رانندگی و مجوزهای مربوطه ثبت شده است. به گفته هادیان‌فر این گواهینامه با تعاملی که با ۱۳ کشور برقرار شده کاربرد دارد.

رییس پلیس راهور فراجا در مورد رنگ‌بندی گواهینامه هم افزود: سه رنگ سفید و نقره‌ای و طلایی بر اساس اعتبارسنجی رانندگان تعلق می‌گیرد که به ترتیب به رانندگان خوب، خیلی خوب و عالی داده شده و دارای مزایای ویژه ‌‌‌‌ای همچون کاهش جریمه رانندگی و تخفیف در بیمه و … خواهد بود.

هادیان فر با بیان اینکه گواهینامه دوزبانه برای متقاضیان صادر می‌شود تصریح کرد: رنگ‌بندی گواهینامه برای همه ۵۲ میلیون دارنده گواهینامه اعمال شده و افراد از گواهینامه سفید قانونمند می‌توانند به نقره‌ای و طلایی ارتقا پیدا کنند.

کتاب جدید آیین‌نامه به زودی روانه بازار می‌شود

وی در مورد تغییر کتاب نامه آئین‌نامه هم مواردی را ذکر کرد و گفت: کتاب نامه آیین‌نامه در گذشته با حجم زیادی نوشته شده بود اما با تدبیر فرمانده کل انتظامی کشور، این کتاب را تغییر دادن و ساده‌سازی شد و تکلیف قانونی را لحاظ کردیم که یک سوم قیمت کتاب قبلی بوده و به زودی چاپ نهایی شده و در اختیار تمام متقاضیان دریافت گواهینامه در کتاب فروشی‌ها قرار خواهد گرفت.

رییس پلیس راهور فراجا در ادامه از شماره‌گذاری وسائل نقلیه در درب منازل خبر داده و گفت: با تلاش‌هایی که پلیس راهور با دولت  انجام داد تمامی زیر ساخت‌های شماره‌گذاری خودرو در درب منزل انجام شده و به زودی شاهد بهره‌برداری از این طرح خواهیم بود.

سردار هادیان فر ادامه داد: خودروهای ون مخصوصی را برای این کار در نظر گرفتیم که در این خودروها تمامی امکانات تعویض پلاک تعبیه شده و به سیستم مراکز تعویض پلاک متصل هستند؛ در واقع به نوعی داشبورد کاری را در این خودروها راه‌اندازی کردیم تا مردم از این پس، بعد از ثبت نام اینترنتی در سامانه شماره‌گذاری خودرو شاهد گزینه دیگری یعنی شماره‌گذاری در منزل بوده که می‌توانند این گزینه را انتخاب کرده و سپس مدارک لازم را در سامانه بارگذاری کرده و بعد از آن با گرفتن نوبت، خودروی مجهز به امکانات تعویض پلاک به در خانه آنها اعزام شود.

وی عنوان کرد: طرح آزمایشی شماره‌گذاری خودرو از درب منزل (شماره‌گذاری و تعویض پلاک) به صورت آزمایشی در سطح تهران شروع شده است، این طرح پس از آزمون و رفع خطاها در سطح کشور به اجرا در خواهد آمد.

رییس پلیس راهور فراجا اضافه کرد: شماره‌گذاری وسایل نقلیه به ۳ صورت حضوری، اینترنتی و درب منزل انجام می‌شود در واقع خدمت جدیدی که برای جانبازان و کهنسالان و معلولان در نظر گرفته شده است همین خدمات شماره‌گذاری از در منزل است که صفر تا صد نقل و انتقال در محل انجام می‌شود و نیازی نیست افراد به مراکز شماره‌گذاری خودرو مراجعه کنند اما باید افراد برای دریافت این خدمت از سایت سخا نوبت بگیرند.

وی تاکید کرد: اجرای این طرح به صورت آزمایشی در تهران آغاز می‌شود و از فردا ۱۰ آبان متقاضیان می‌توانند به صورت اینترنتی ثبت‌نام خود را تکمیل کرده و همکاران راهور فردای همان روز تمام مراحل شماره‌گذاری را درب منزل انجام خواهند داد.

 

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=7588

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.