• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
3
انبارهای بنادر مازندران مملو از نهاده­های آلوده و فاسد

دام­هایی که به اجبار راهی کشتارگاه می­‌شوند

  • کد خبر : 1013
  • 29 خرداد 1402 - 10:24
دام­هایی که به اجبار راهی کشتارگاه می­‌شوند

دپوی نهاده­های دامی در انبارهای بنادر کشور و فاسد شدن آنها به دلیل طولانی شدن مراحل ترخیص و غیره خبر جدیدی نیست و هر از چند گاهی شاهد بروز این اتفاق در یکی از بنادر شمال یا جنوب کشور هستیم. تبدیل انبارهای بنادر مازندران به محل انباشت نهاده و ذرت‌های فاسد و آلوده که قابلیت […]

دپوی نهاده­های دامی در انبارهای بنادر کشور و فاسد شدن آنها به دلیل طولانی شدن مراحل ترخیص و غیره خبر جدیدی نیست و هر از چند گاهی شاهد بروز این اتفاق در یکی از بنادر شمال یا جنوب کشور هستیم.

تبدیل انبارهای بنادر مازندران به محل انباشت نهاده و ذرت‌های فاسد و آلوده که قابلیت مصرف دامی خود را از دست داده­اند‌ همچنین وجود۱۰ هزار تن روغن خوراکی و خودروهای لوکس که ظرفیت انبار این بنادر را کاهش داده، یکی از مصادیق این امر است اتفاقی که ظاهرا به دلایلی همچون ترک فعل بخش‌های ذیربط رخ داده و باعث شده ۷ هزار تن ذرت فاسد آلوده در انبارهای بنادر امیرآباد و نوشهر دپو شوند.

همه این اتفاقات عجیب در حالی رخ می­دهد که فعالان صنعت دام و طیور به شدت از کمبود نهاده­ها رنج می­برند و نه تنها مجبور به تهیه نهاده مورد نیاز خود از بازار آزاد و سیاه هستند بلکه گاهی از روی اجبار شمار زیادی از دام‌های خود را روانه کشتارگاه می­کنند.

 

به گزارش اعتبار، «حجت الاسلام محسنی اژه­ای» رییس دستگاه قضایی در جریان بازدید سرزده­ای که از انبارهای بنادر امیرآباد و نوشهر داشت برای ترخیص محموله‌های فاسد در بنادر مازندران ضرب الاجل تعیین کرد.

اژه­ای در این بازدید عنوان کرد: چرا اجازه داده می‌شود که مالکیت کالاهای موجود در انبارهای بنادر، دائماً دست به دست شود تا از این طریق، بهانه و زمینه‌ای برای ماندگاری بیش از موعد کالاها در انبارهای بنادر فراهم آید؟ چنانچه از ابتدای ورود کالاها به بنادر، ضمانت‌های مقتضی از صاحبان کالاها اخذ گردد، دیگر شاهد سهولت در تعویض مکرر مالکیت آنها نخواهیم بود.

بر همین اساس مشخص شد تنها در بندر امیرآباد ۲۹۰۰ تن ذرت آلوده وجود دارد، نهاده‌هایی که نه می‌توان آن­ها را دور ریخت و نه قابلیت استفاده به عنوان خوراک دام و طیور دارند بنابراین پس از پایان سفر محسنی اژه­ای دستگاه قضایی مازندران و سایر دستگاه­های متولی اقدامات لازم برای حل این مشکل را آغاز کردند.

«حجت الاسلام صادق اکبری» رئیس کل دادگستری استان مازندان در این زمینه از تشکیل پرونده بانیان دپوی نهاده­های دامی خبر داد و گفت: از آنجا که محموله ۲۹۰۰ تنی ذرت آلوده دیگر قابلیت مصرف دامی نداشت با صدور مجوز برای مصارف صنعتی و الکل سازی به مقصد شرکت حمل شد.

 

۵ هزار تن روغن دپو شده تخلیه شد

سعید کیاکجوری مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران هم در همین راستا با بیان اینکه بخشی از خودروهای دپو شده در انبار بنادر استان به دلیل بدهکاری مالیاتی صاحبان خودرو توقیف شده است ابراز کرد: از مجموع ۱۰ هزار تن روغن دپو شده تاکنون ۵ هزار تن آن را تعیین تکلیف و تخلیه کرده ایم.

سعید نیک نفس ناظر گمرکات مازندران هم از تخلیه و بارگیری ۱۱۰۰ تن روغن خام انباشته شده از گمرکات خبر داد و گفت: محموله پنج هزار تنی روغن آفتابگردان توسط شرکت بازرگانی دولتی و با دریافت مجوز سلامت بهداشت از سازمان استاندارد در بندر ذخیره شده بود.

نیک نفس اضافه کرد: ترخیص پنج هزار تن روغن مانده آغاز شده و به سمت انبارهای هدف داخلی کشور در حال انجام است.

 

 

 

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=1013

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.