• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
4
پیش‌بینی بورس دوشنبه 13 آذر 1402؛

روزهای سبز بورس تا کی ادامه دارد!؟

  • کد خبر : 9460
  • 12 آذر 1402 - 12:59
روزهای سبز بورس تا کی ادامه دارد!؟
در جریان معاملات روز جاری شاخص کل بورس اوراق بهادار توانست بیش از ۱.۶ درصد رشد را برای خود ثبت کند و این موضوع را مدیون نماد‌هایی همچون اخابر و فولاد است و بازار را در مسیر رشد قرار داد.

در معاملات امروز بازار سهام؛ شاخص کل بورس با رشد ٣٣٤٨٩ واحدی وارد کانال ٢ میلیون و ١٢١ هزار واحدی شد. در این روز  علاوه بر شکسته شدن رکورد رشد ۳ ماهه بورس، ارزش معاملات خرد نیز درقله ۶ ماهه قرار گرفت.

به گزارش اعتبار، در معاملات امروز یکشنبه دوازدهم آذرماه؛ نماگر بازار سهام با رشد ٣٣٤٨٩ واحدی به ارتفاع ٢ میلیون و ١٢١ هزار و ١٨٥ واحد رسید.  شاخص‌ هم وزن نیز با ٢٧٣٣ واحد افزایش به سطح ٧٣١ هزار و ٤٤٤ واحد رسید.
همچنین؛ بالاترین رکورد ارزش معاملات خرد از ابتدای تابستان نیز به ثبت رسید.
امروز  نمادهای «فولاد، فملی، شستا و ومعادن»، بیشترین تاثیر مثبت را بر بازار سهام داشتند.

فولاد با مثبت شدن و صف نشینی خود بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ واحد تأثیر مثبت روی شاخص کل کمک کرد تا شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با رشد ۳۳ هزار و ۴۸۸ واحدی کار را تمام کند.

 

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

اکو ایران در پیش بینی خود برای بورس فردا نوشت: در جریان معاملات روز جاری شاخص کل بورس اوراق بهادار توانست بیش از ۱.۶ درصد رشد را برای خود ثبت کند و این موضوع را مدیون نماد‌هایی همچون اخابر و فولاد است و بازار را در مسیر رشد قرار داد.

شاخص کل بعد از مدت‌ها از سقف تاریخی خود گذشت سقف سال ۱۳۹۹ جایی که بازار در سال جاری با تلاش از آن عبور کرد و، اما توان ایستادن را نداشت.

در روز‌های گذشته در این خصوص صحبت کردیم که شاخص کل از پس مقاومت‌های میانگین ۵۵ روزه و ۲۰۰ روزه خود بر آمد و به دنبال رسیدن به اعداد و ارقام بالاتر است.

اهالی تکنیکالیست با رشد‌های اخیر در بازار در طی این چند روزه معتقد هستند که الگوی کلاسیک ایجاد شده در بازار در حال تشکیل شدن است و چیزی تا شکست مقاومت ۲.۱ میلیون واحدی و تثبیت شاخص بالای این مقاومت چیزی نمانده است از سویی هم خیلی به واگرایی در کف در اندیکاتور RSI معتقد بودند که در حال حاضر جواب داده است.

اهالی بازار (تکنیکالیست‌ها) معتقد هستند بازار (شاخص کل) می‌تواند به اندازه موج قبلی ایجاد شده برای این الگوی کلاسیک رشد داشته باشد. رشدی که می‌تواند یک بار دیگر محدوده‌های مقاومتی سال جاری را به خود ببیند شاخص کل در سال جاری تا محدوده ۲.۵ میلیون واحدی رشد را تجربه کرده است و با توجه به بحث تجدید ارزیابی رسیدن به این مقدار دور از انتظار نیست.

 

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=9460

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.