• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
1
پیش بینی بازار بورس 1 بهمن 1402؛

روز هفتم سقوط یا تغییر مسیر جدید!؟

  • کد خبر : 12406
  • 02 بهمن 1402 - 13:54
روز هفتم سقوط یا تغییر مسیر جدید!؟
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران می‌توانست با توجه به وضعیت سودآوری شرکت‌های موجود در بازار در گزارش 9 ماهه خود روند خوبی را در پیش بگیرد و از منظر تکنیکالی نیز واکنش‌های مثبتی را در محدوده‌های حمایتی از خود نشان داده بود.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه ۲ بهمن) با ۶ هزار و ۶۶۴ واحد کاهش، به ۲ میلیون و ۱۴۶ هزار و ۵۴۸ واحد رسید.

به گزارش اعتبار، شاخص هم وزن با ۴ هزار و ۵۳۰ واحد کاهش به ۷۳۹ هزار و ۷۷۲ واحد رسید. نماد «بوعلی» بیشترین تاثیر مثبت را بر بازار داشت. در مقابل اما نمادهای «تاپیکو، رمپنا و خودرو» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

بازار بورس از ۲۴ دی ماه که رشد مناسب حدود ۱۶ هزار واحد را تجربه کرد، در روزهای اخیر دچار افت شده و امروز ششمین افت پی‌درپی خود را به ثبت رساند. روز دوشنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۶۶۶۴ واحد کاهش یافت و به عدد دو میلیون و ۱۴۶ هزار و ۵۴۷ واحد رسید.

اخبار مرتبط به بورس

بازار بورس در روز‌های اخیر تحت تاثیر سه عامل، قرمزپوش شد. نحوه قیمت‌گذاری نرخ خوراک و فرآورده‌های نفتی و گازی بود که بدون تغییر ماند. اما تغییر مرجع قیمت‌گذاری بنزین از فوب سنگاپور به فوب خلیج فارس، واکنش منفی بورس را به همراه داشت؛ چرا که نرخ خلیج فارس به طور میانگین سه یا چهار دلار کمتر از نرخ سنگاپور است. این تصمیم باعث شد دست کم در کوتاه مدت گروه‌های پالایشی در بورس قرمزپوش شوند.

تنش‌های منطقه‌ای نیز عامل دیگری است که بازار نوسان‌گیران را داغ کرد. بازار بورس معمولا به تحولات بین‌المللی و سیاسی واکنش منفی نشان می‌دهد و بعضا در چنین مواقعی با افزایش عرضه مواجه می‌شود.

شایعه ممانعت از عرضه ۱۲۰ هزار خودرو به قیمت حاشیه بازار نیز از دیگر عوامل کاهش قیمت نماد‌های خودرویی بود که به کلیت بازار بورس لطمه وارد کرد.

در سوی مقابل اعلام خبر حمایت ویژه دولت و مجلس از بازار سرمایه در لایحه بودجه ۱۴۰۳ از محرک‌های خوب بازار سرمایه است که می‌تواند اثر مثبت بر این بازار ایجاد کند. این می‌تواند جذابیت بازار سرمایه را افزایش دهد.

عمده مدیران دارایی شرکت کننده در یک نظرسنجی معتقدند بازده یک ساله بورس بیش از تورم خواهد بود. آذرماه امسال یک نظرسنجی با حضور ۴۳ شرکت کننده با موضوع «شاخص اطمینان» درخصوص برآورد انتظارات مدیران دارایی از بازار سهام انجام شد که ۷۹ درصد از شرکت کنندگان بیان کردند بازده یک ساله بورس بیش از تورم خواهد بود.

پیش بینی بورس سه شنبه

صفحه اقتصاد نوشت: با توجه به اینکه شاخص کل بورس روز شنبه، یکشنبه و دوشنبه منفی شد، بنابر این احتمال سقوط بورس روز سه شنبه وجود دارد، البته باید منتظر بمانیم و دید که بورس کدام روند را در پیش می گیرد. همانطور که می دانیم بورس بیشتر اوقات رفتار دوگانه ای دارد و احتمال اینکه در این هفته شاخص کل بورس نیز تغییر مسیر دهد، دور از انتظار نیست و اخبار متفاوت می تواند بر این شاخص تاثیر بگذارد.

 

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=12406

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.