• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
5
ادعای عجیب وزیر راه درباره بازار مسکن:

روند تورم مسکن کاهشی است

  • کد خبر : 4063
  • 04 شهریور 1402 - 8:34
روند تورم مسکن کاهشی است
وزیر راه و شهرسازی از سهم ۳۰ درصدی تولید مسکن در کاهش تورم خبر داد و گفت:‌ زمین‌های ملی در روستاهای همجوار شهرها ۹۹ ساله به متقاضیان واگذار می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که واگذاری زمین‌های ملی در روستاهای همجوار شهرها به صورت ۹۹ ساله و با پرداخت تسهیلات ساخت در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: تامین زمین در قالب حمایت از طرح جوانی جمعیت به صورت گسترده در کشور انجام می شود. واگذاری این زمین ها در ۲ هفته نخست ماه ربیع الاول همزمان با ایام جشن ولادت پیامبر اکرم (ص) در استان ها انجام می شود.

به گزارش اعتبار و به نقل از تسنیم، «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به درجه‌بندی زمین‌های کشاورزی در برخی اراضی مورد نظر برای احداث واحدهای نهضت ملی مسکن، افزود: در استان‌های مختلف از جمله استان‌های شمالی و برخی شهرهای کشور که خاک حاصلخیز و مرغوب دارند با این مشکل مواجه هستیم و لازم است این مسئله با ذکر نام شهرها از راه اصلاح قانون حل و فصل شود.

وی ضمن اشاره به سهم ۳۰ درصد تولید مسکن در کاهش تورم، گفت: بانک‌ها با پای کار بودن در تامین منابع لازم برای پیشبرد پروژه‌های نهضت ملی مسکن در واقع در راستای کاهش نرخ تورم حرکت می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با استناد به گزارش‌های مراجع رسمی در خصوص روند کاهشی نرخ تورم مسکن بیان کرد: مشارکت و همراهی دستگاه‌های مختلف در تولید مسکن، نقش موثری در کاهش کلی نرخ تورم خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=4063

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.