• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
1
واکنش عجیب دولتی‌ها به سیلوی فاسد در همدان:

سخنگوی دولت: خبر مهمی نیست| وزیر جهاد کشاورزی: اصلا فاسد نشده است

  • کد خبر : 4967
  • 26 شهریور 1402 - 7:21
سخنگوی دولت: خبر مهمی نیست| وزیر جهاد کشاورزی: اصلا فاسد نشده است
پس از اظهارات وزیر کشاورزی در مورد آلوده نبودن ذرت‌های همدان، روابط عمومی دادگستری استان همدان مستندات مربوط به وجود آلودگی نهاده‌های دامی ذخیره شده در اسدآباد را منتشر کرد.

سخنگوی دولت اعلام کرد نباید به بحث آلودگی در یکی از سیلوهای همدان زیاد پرداخته شود، زیرا ما سیلو زیاد داریم. وزیر جهادکشاورزی هم به کل خبر را تکذیب کرده است.

به گزارش اعتبار، در چند روز گذشته سخنگوی دادگستری کل استان همدان  اعلام کرد  حدود ۶ هزار تن  نهاده دامی موجود در انبار پشتیبانی امور دام شهرستان اسدآباد فاسد شده است و هفت هزار تن نیز در معرض فساد است.  بعد از انتشار این خبر در رسانه‌ها و بروز برخی انتقادات نسبت به عملکرد وزارت جهاد کشاورزی، روز سه‌شنبه هفته جاری محمدعلی نیکبخت، وزیر کشاورزی در سفری به استان همدان اعلام کرد: هیچ ذرت آلوده‌ای در استان همدان وجود ندارد!

نیکبخت با بیان اینکه استان همدان، پایلوت ذخایر استراتژیک نهاده دامی در غرب کشور است و حدود ۲۰۰ هزار تن نهاده در این استان نگهداری می‌شود، اظهار کرد: این ذرت در بهمن ۱۴۰۱ تخلیه شده که گواهی بهداشت از بندر و تایید سازمان استاندارد و دامپزشکی دارد و اگر مشکلی داشت از مبدا اجازه بارگیری داده نمی‌شد.

وی با بیان اینکه حجم این ذرت ۲۱ هزار تن بوده و ۳ هزار تن هم از قبل داخل انبار موجود بوده که مشکلی نداشته و پیش از بارگیری و فروش هم در محل نمونه‌برداری می‌شود و هیچ‌گونه، آفت و آلودگی نداشته است، افزود: از بهمن و اسفند ۱۴۰۱ توزیع آن انجام شده و تاکنون در حال تخلیه بوده که در حین تخلیه فروخته شده و مالک آن مردم هستند. در حال حاضر تنها ۳۰۰۰ تن باقی مانده است، من اطمینان می‌دهم محموله‌های بارگیری شده دارای گواهی سلامت و کاملاً بهداشتی بوده است.

پس از اظهارات وزیر کشاورزی در مورد آلوده نبودن ذرت‌های همدان، روابط عمومی دادگستری استان همدان مستندات مربوط به وجود آلودگی نهاده‌های دامی ذخیره شده در اسدآباد را منتشر کرد.

روابط عمومی دادگستری استان همدان ضمن ناصحیح خواندن اظهارات وزیر جهاد کشاورزی، گزارش اعلام شده در مورد وضعیت نامناسب ذرت‌های موجود در اسدآباد همدان را نتیجه، جمع‌بندی و اجماع‌نظر گزارش مراکز تخصصی و مراجع نظارتی متعدد و سپس بررسی اسناد و حضور نظارتی میدانی مسئولان دادگستری استان همدان در محل دپوی نهاده‌های استراتژیک دانست و اعلام کرد: پس از اعلام مراجع نظارتی و همچنین مراکز تخصصی، موضوع در دستور کار ویژه دادگستری جهت جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌المال قرار گرفت.

 حالا هم  علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت  در حاشیه حیاط دولت در جمع خبرنگاران در مورد بحث آلودگی در یکی از سیلوهای همدان گفت: بخش بسیار زیادی از کالاهایی که در انبارها ذخیره می‌شوند، مصرف دامی دارند و برای دامداری‌ها یا مرغ‌داری‌ها استفاده می‌شود.

وی افزود: اولا حجم واردات ما در حوزه کالاهای اساسی به شدت زیاد است، زیرا مصرف همه دامها و طیور کشور است و دوما مستمرا این انبارها پر و خالی می شود و به گردش در می‌آید.

سخنگوی دولت ادامه داد: چه آنهایی که از داخل  و چه آنهایی که از خارج تهیه می‌شوند یک مسیری را طی می کنند و وارد کشور می شوند؛  همه اینها در بدو ورود به کشور، از سوی سازمان دامپزشکی و استاندارد، ارزیابی بهداشتی و آزمایشهای لازم صورت می گیرد و در نهایت گمرکات لازم انجام می‌شود.

بهادری جهرمی مطرح کرد: طبیعی است که بین حجم گسترده‌ای، آفات‌هایی وجود داشته باشد که بخشی از آنها هم دوباره ارزیابی و سم‌زدایی می‌شوند و مورد استفاده دامی قرار می‌گیرند، اگر هم بخشی از آنها سم‌زدایی نشوند، مورد استفاده صنعتی می‌شوند.

وی در پایان تاکید کرد: من خواهش می‌کنم در خصوص سایر موضوعات مختلف اگر بنا شد اظهار نظرهایی انجام شود، توسط نهادهای تخصصی این کار صورت گیرد و توضیحات را ارائه و موارد را توضیح دهند. در کل کشور سیلوهای زیادی داریم، در همدان فقط شش سیلو وجود دارد که از آن تعداد یک سیلو آلوده بود که این موضوع جای پردازش در این حد را نداشت.

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=4967

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.