• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
1
فرصت‌های از دست رفته؛

سهم ایران در توافق‌نامه‌های تجارت آزاد تنها ۵ درصد است

  • کد خبر : 9225
  • 08 آذر 1402 - 8:04
سهم ایران در توافق‌نامه‌های تجارت آزاد تنها ۵ درصد است
معاون ارتقای کسب وکار‌های بین المللی سازمان توسعه تجارت گفت: بیش از ۵۰ درصد حجم تجارت جهان، از مسیر توافق‌نامه‌های تجارت آزاد انجام می‌شود که سهم ایران ۵ درصد است.

«محمدصادق قنادزاده»، معاون ارتقای کسب‌وکارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت اظهار کرد: توافق‌نامه‌های تجارت آزاد ظرفیت‌های خوبی برای توسعه مناسبات تجاری برای کشورها به همراه دارد که ایران تاکنون از این فرصت بهره‌ای نبرده است.

به گزارش اعتبار و به نقل از تجارت نیوز، او با اشاره به نخستین توافق‌نامه تجارت آزاد ایران با اوراسیا و نقش آن در توسعه اقتصاد کشور، گفت: استفاده از ظرفیت توسعه توافق‌نامه‌های تجارت آزاد شروع شده است و می‌تواند گامی برای مزیت‌های رقابتی در حوزه‌های قیمت و تسهیل ورود به بازارهای رقابتی باشد.

قنادزاده گفت: سازمان توسعه تجارت ۱۰ موافقت‌نامه تجاری دیگر در دست اقدام دارد و با کشورهایی که اقتصاد مکمل و بازار هدف هستند در حال رایزنی است.

معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت افزود: دستیابی به تکنولوژی‌های جدید از چند مسیر انجام می‌شود که مهم‌ترین بخش آن سرمایه‌گذاری مستقیم است.

قنادزاده بیان کرد: از دیگر اقدامات این سازمان برای بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، کمک از کشورهای واسط است که بتوانیم تحریم‌ها را دور بزنیم و به سهولت به بازارهای جدید جهانی گام بگذاریم.

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=9225

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.