• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
2

سونامی خودروهای ارزان قیمت چینی در جاده‌های بریتانیا

  • کد خبر : 3095
  • 16 مرداد 1402 - 15:34
سونامی خودروهای ارزان قیمت چینی در جاده‌های بریتانیا
در سال گذشته، چین با عبور از آلمان و ژاپن به بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان تبدیل شد و در سه ماهه اول سال 2023، 1.07 میلیون خودرو به خارج از کشور ارسال کرد.

به گزارش اعتبار، تلگراف نوشت: مجریان برنامه تخت گاز ( یکی از شاخص‌ترین برنامه های تلویزیون بی بی سی)  در سفری که بیش از یک دهه پیش به این کشور داشتند، ماشین های چینی را  به تمسخر گرفتند.

جرمی کلارکسون در این برنامه با نگاه تحقیر آمیز به تلاش یک سازنده برای تقلید از مینی کوپر نمادین، گفت: “این غم انگیزترین چیز است.” مثل اینکه شخصی یک مینی  را از طریق تلفن برای کسی توصیف کرده است، یا یک فکس واقعا تار را  ارسال کرده است.” وی هرچند ارزان بودن این خودروها را تایید کرد، اما در ادامه گفت «به راحتی می توان فهمید که چرا آنها کپی می کردند. چون وقتی سعی کردند به تنهایی این کار را انجام دهند، نتایج خیلی خوب نبود.»

اما بعد  ۱۱ سال این تولیدکنندگان چینی هستند که اکنون می خندند. زیرا در سال گذشته، چین با عبور از آلمان و ژاپن به بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان تبدیل شد و در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، ۱٫۰۷ میلیون خودرو به خارج از کشور ارسال کرد.

این رونق ناشی از ظهور کشور به عنوان یک نیروگاه در خودروهای باطری الکتریکی (BEV) است، که اوج سال‌ها برنامه‌ریزی و یارانه‌های عظیم دولتی است.

در حال حاضر، بیش از یک خودرو از هر چهار خودرویی که توسط چین صادر می‌شود، برقی هستند، که انتظار می‌رود مجموع آن تنها در سال جاری به ۱٫۳ میلیون برسد.

در عین حال، قوانین  فروش خودروهای بنزینی معمولی را از سال ۲۰۳۰ در بریتانیا و سال ۲۰۳۵ در سایر نقاط اروپا غیرقانونی می کند و به برندهای چینی از جمله SAIC، BYD و Geely فرصت لازم برای تصاحب سهم بازار را می دهد.

این تغییر و تحول در را به روی سونامی خودروهای برقی چینی  در سال‌های آینده به جاده‌های بریتانیا  باز کرده است که با  با قیمت‌های بی‌سابقه پایینی وارد بازار شده اند.

با توجه به اینکه رقبایی مانند فولکس واگن، فورد و تویوتا در حال تقلا هستند، سازندگان چینی آماده ارائه خودروهایی با قیمت ۱۰۰۰۰ یورو (۸۶۰۰ پوند) کمتر از رقبای اروپایی، ژاپنی و آمریکایی خود هستند.

کارشناسان، دست اندرکاران صنعت و سیاستمداران ارشد می گویند این تغییر قریب الوقوع بقای خودروسازی اروپا را تهدید می کندو  و همچنین سوالات امنیتی نگران کننده ای را برای دولت ها ایجاد می کند.

آنها الگویی از رضایت اروپا را توصیف می کنند، زیرا چین در فناوری برقی پیشروی کرد، پول را به صنایع داخلی خود سرازیر کرد و بر زنجیره های تامینی که برای تولید باتری بسیار مهم هستند، موانعی را ایجاد کرد. در همین حال، اروپا از آمریکا جدا شد و تقریباً هیچ مانع تجاری برای کاهش هجوم خودروهای چینی ایجاد نکرد.

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=3095

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.