• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
3
حسینی، عضو اتاق بازرگانی ایران:

شورای نظارت در مورد انتخابات اتاق بازرگانی هرچه سریع‌تر اعلام نظر کند

  • کد خبر : 1829
  • 20 تیر 1402 - 7:05
شورای نظارت در مورد انتخابات اتاق بازرگانی هرچه سریع‌تر اعلام نظر کند
حسینی عضو اتاق بازرگانی ایران در راستای پایان بخشی به حواشی به وجود آمده در مورد انتخابات اتاق بازرگانی خواستار اعلام نظر هرچه سریع‌تر شورای نظارت شد.

اعتبار، لیلا پورابراهیمی- حواشی بعد از برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی ایران همچنان ادامه دارد و با توجه به موضع‌گیری برخی از نهادها و اخبار منتشره از سوی رسانه‌ها شک و تردیدها در این باره هر روز رنگ تازه‌تری به خود می‌گیرد و بیم آن می‌رود با استمرار این حواشی این نهاد متعلق به بخش خصوصی از مأموریت‌های خود فاصله بگیرد.

«سید حمید حسینی» عضو اتاق بازرگانی ایران در همین راستا عنوان کرد: شورای نظارت باید هر چه سریع‌تر در رابطه با اتاق بازرگانی اعلام نظر کند تا به حاشیه‌هایی که در رابطه با اتاق به وجود آمده پایان داده شود.

حسینی افزود: اگر شورای نظارت تصمیم خود را مبنی بر تأیید یا رد انتخابات اتاق بازرگانی اعلام کند اتاق هم قاعدتا می‌تواند به صورت جدی کار و مأموریت‌های خود را دنبال کند.

وی اذعان کرد: در قوانین متفرقه اختیارات مختلفی به اتاق بازرگانی داده شده که اگر همه آن‌ها در یکجا تجمیع شود در کنار شفافیت در نظارت، کاهش رییس محوری و تعیین تکلیف قانون جدید اتاق بازرگانی در مجلس، می‌توان از ظرفیت‌های اتاق بازرگانی به شکل حداکثری استفاده کرد.

اجرایی شدن اصول حکمرانی در اتاق بازرگانی موضوع دیگری بود که مورد تأکید حسینی قرار گرفت، وی اثربخشی و کارایی در اتاق بازرگانی را مهم شمرد و ابراز کرد: اتاق بازرگانی باید این توان را داشته باشد تا نه فقط از هیأت رئیسه بلکه از مشارکت همه اعضای خود استفاده کند زیرا مردم از این نهاد انتظار دارند.

حسینی عنوان کرد: اتاق بازرگانی منتقد عملکرد بسیاری از سازمان‌هاست بنابراین خود این نهاد هم باید یک سازمان بهره‌ور بوده و کارایی داشته باشد تا از آن طرف بتواند از مجموع امکانات و منابع مالی و نیروی انسانی که در اختیار دارد حداکثر استفاده را بکند.

عضو اتاق بازرگانی ایران اذعان کرد: در حال حاضر رابطه اتاق بازرگانی با قوه مجریه و قوه مقننه، رابطه شفافی نیست و تا زمانی‌که تکلیف طرح تحقیق و تفحص مجلس مشخص نشده بعید است مجلس آن‌چنان که باید با اتاق بازرگانی همکاری کند.

حسینی با بیان اینکه قوه قضاییه نیز نگرانی‌هایی در رابطه با عملکرد گذشته اتاق بازرگانی دارد افزود: برای اینکه اتاق بازرگانی بتواند از این مرحله عبور کرده و به اهداف و مأموریت‌های اصلی و ذاتی خود بپردازد باید بحث انتخابات اتاق بازرگانی تعیین تکلیف شود.

وی در مورد ابطال یا عدم ابطال نتیجه انتخابات اتاق بازرگانی ایران هم اظهار کرد: سناریوهای مختلفی در مورد نوع و چگونگی ابطال انتخابات در بخش‌های مختلف اتاق بازرگانی وجود دارد و ممکن است اصلا هیچ‌کدام از آن‌ها اتفاق نیافتد بنابراین اتفاقات آینده به آن بستگی دارد که ابطال در چه حوزه‌ای باشد زیرا هر سناریو‌یی در این زمینه آثار متفاوت خود را به همراه خواهد داشت.

 

 

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=1829

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.