• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
0
سفر مجدد حجت عبدالملکی در منطقه آزاد انزلی؛

طرح بزرگ کیمیا به افتتاح دو واحد کوچک تولیدی تبدیل شد!؟

  • کد خبر : 11595
  • 20 دی 1402 - 12:22
طرح بزرگ کیمیا به افتتاح دو واحد کوچک تولیدی تبدیل شد!؟
طرح‌های مورد بهره‌برداری فعلی فاصله زیادی با وعده 100 طرح سرمایه‌گذاری منطقه آزاد انزلی دارد که در قالب طرح کیمیا عرضه شده است.

با حضور حجت‌اله عبدالملکی، دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، دو طرح سرمایه گذاری تولیدی-صنعتی با میزان سرمایه گذاری ۲۷۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی و  زمینه اشتغالزایی  ۹۵ نفر  به صورت رسمی مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش اعتبار، یکی از این شرکتها متعلق به یک شرکت چینی است که طرح توسعه واحد تولید لامپ و چراغ های LED را ارائه می‌دهد . این شرکت قبلا نیز در منطقه آزاد انزلی حضور داشت و اکنون اعلام شده واحد تولیدی خود را ارتقا داده است.

دیگر واحد تولیدی مورد بهره برداری قرار گرفته شرکت تولید یخچال های صنعتی متعلق به «وزین آریان رهام منطقه»  است که وعده اشتغالزایی ۶۰ نفر را نیز داده است. این شرکت نیز سالهاست در منطقه آزاد انزلی وجود دارد و قبلا هم به عنوان تولیدکننده  و واردکننده شناخته می‌شد. اشکان پوررشید از حامیان مالی ملوان رئیس هیات مدیره این شرکت است.

با این حال طرح‌های مورد بهره‌برداری فعلی فاصله زیادی با وعده ۱۰۰ طرح سرمایه‌گذاری منطقه آزاد انزلی دارد که در قالب طرح کیمیا عرضه شده است. ما در نمایشگاه‌های اخیر بین المللی از طرح کیمیا بارها شنیدیم و معلوم نیست سرنوشت آن به کجا رسیده است.  ارزش ریالی طرح کیمیا ۲۱  هزار میلیارد تومان برای یکصد طرح سرمایه گذاری این سازمان در نظر گرفته شده بود.

در طرح کیمیا اعلام شد در چهار بخش تجاری، بندری و لجستیک، صنعتی و تولید و گردشگری و تفریحی صد بسته سرمایه‌گذاری دیده شده است.
ساخت هتل ۵ ستاره، باغ پرندگان، مجموعه سوارکاری، مجتمع مسکونی، مجتمع گلخانه‌ای، مجتمع گردشگری ساحلی، شهربازی، مجتمع بومی، پست ۴ تا ۱۲اسکله و خدمات لجستیک، سیلوی غلات، انبار پوشیده، خرید کشتی، پرورش ماهی در استخر و قفس، واحد بسته بندی مرکبات، واحد تولیدات پزشکی، تولیدات ریل ساچمه‌ای، واحد تولید ظروف یکبار مصرف، آزمایشگاه غذا و دارو، فروشگاه تجاری، مجتمع خدمات بین راهی از جمله این طرح‌هاست که قرار است منجر به وسعت این منطقه گردد. با این حال هنوز خبری از واگذاری به سرمایه‌گذاران جدید نیست و با این همه بوق و کرنا فعلا دو طرح مورد بهره‌برداری قرار گرفته که ظاهرا کمتر از صد نفر مشغول به کار شده‌اند که البته آمار بدی نیست، ولی در گذشته اتفاقات خیلی بهتر در منطقه روی داده بود که این برنامه‌ها به چشم نمی‌‌آمد.

 

 

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=11595

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.