• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
3
دنیامالی در نطق میان دستور؛

عدم ثبات مدیریتی در منطقه آزاد انزلی یکی از موانع توسعه است

  • کد خبر : 2380
  • 01 مرداد 1402 - 12:04
عدم ثبات مدیریتی در منطقه آزاد انزلی یکی از موانع توسعه است
نماینده مردم بندر انزلی با بیان اینکه هدف از تأسیس منطقه آزاد انزلی تسهیل برای سرمایه‌گذاری، تولید و صادرات بوده است، تأکید کرد: متأسفانه تغییرات مدیریتی مداوم در سال‌های اخیر باعث فاصله گرفتن منطقه آزاد انزلی از اهدافش شده است.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عدم ثبات مدیریتی در منطقه آزاد انزلی یکی از موانع توسعه و باعث توقف برنامه‌‌ها و طرح‌ها می‌شود و رکود منطقه آزاد را رقم خواهد زد.

به گزارش اعتبار، «احمد دنیامالی» نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی در نطق امروز خود در مجلس با بیان اینکه برکناری مدیران با تجربه و جایگزینی مدیران سفارشی و غیرمتخصص، برنامه توسعه را از ریل خارج می‌کند، اضافه کرد: پروژه راه‌آهن رشت-بندر کاسپین انزلی، با عنوان حلقه مفقوده حمل ‌و نقل چند وجهی در لجستیک کالا محسوب می‌شود و کند بودن این پروژه مهم باعث تضعیف نقش ایران به عنوان یک بازیگر اصلی در کریدور شمال-جنوب خواهد شد.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دریا و تالاب نبض اقتصادی و معیشتی مردم بندرانزلی هستند، گفت: متأسفانه به دلیل غفلت‌ها و بی‌توجهی‌ها و کند بودن جریان تصمیم‌گیری در سطح ملی، نفس تالاب انزلی به شمارش افتاده است، طرح ملی تالاب انزلی تنها راهکار منسجم برای رسیدن تالاب انزلی به ساحل نجات است.

وی در ادامه در اشاره به مشکلات شهر و حوزه انتخابیه خود، گفت: الگوهای توسعه‌یافتگی در مناطقی نظیر استان گیلان و شهرستان بندرانزلی متضمن توجه ویژه به اقتصاد دریا و اقتصاد گردشگری است، در شرایط خاص کشور برای برون رفت از اقتصاد تحریم پذیر نفت و تهدیدهای مترتع بر آن، اقتصاد دریا می‌تواند افق‌های جدید و تازه‌ای پیش روی مردم کشورمان ایجاد کند.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دریا و تالاب نبض اقتصادی و معیشتی مردم بندرانزلی هستند، اضافه کرد: متأسفانه به دلیل غفلت‌ها و بی‌توجهی‌ها و کند بودن جریان تصمیم‌گیری در سطح ملی، نفس تالاب انزلی به شمارش افتاده است.

دنیامالی ادامه داد: طرح ملی تالاب انزلی تنها راهکار منسجم برای رسیدن تالاب انزلی به ساحل نجات است و اگر امروز همه ارکان اجرایی کشور را در قالب این طرح به هم‌افزایی و همسویی لازم نرسانیم، با دستان خود تالاب انزلی را به مسلخ بی‌تدبیری و کم‌توجهی برده‌ایم.

وی در ادامه تهیه برنامه اجرایی و اضطراری برای جلوگیری از ورود فاضلاب‌های شهری و صنعتی به تالاب، جلوگیری از گسترش گونه‌های مهاجم و اجرای عملیات لایروبی از برنامه‌های فوری مد نظر خود برای نجات تالاب انزلی اعلام کرد و گفت: از وزارت نیرو می‌خواهم نسبت به اصلاح حریم تالاب طبق کنوانسیون رامسر و کنوانسیون‌های بین‌المللی اقدام کنند.

 

اجتناب از تدوین برنامه آرمانی در قانون برنامه هفتم توسعه

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به نمایندگان مجلس، الگوها و برنامه‌های توسعه که تاکنون کشور به خود دیده است برای زدودن دره فقر و رفع تبعیض‌های ناروا را ناکافی خواند و با تأکید بر اینکه کشور نیاز به برنامه توسعه‌یافته‌تری دارد، تصریح کرد: باید از تدوین برنامه آرمانی در قانون برنامه هفتم که از واقعیت‌های میدانی و نیز مبانی علمی بی‌بهره است، اجتناب کنیم.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه باید از تکرار آنچه به ساحت اعتماد عمومی به عنوان بزرگترین سرمایه میان ملت و حاکمیت در دهه‌های بعد از انقلاب آسیب زده، حذر کنیم، گفت: این باید و بایدهای بی‌شمار دیگر جز در سایه هم‌افزایی قوا قابل تحصیل نیست.

دنیامالی تصریح کرد: امروز تدبیر برای رفع کاستی‌های فزآینده داخلی و نیز تهدیدهای فراوان پیرامونی، حداقل انتظارات ملت شریف ایران از ما و سایر قوا است، وحدت قوا علاوه بر تأکید رؤسای سه قوه، نیازمند همراهی و همگامی بدنه اجرایی قوا در همه سطوح و ارکان و اجزا است؛ لذا توصیه به عدم تعامل و تاکید به مرزبندی بین قوا، اقدامی ناصواب و وحدت‌شکن است.

دنیامالی در ادامه با اشاره به حضور تیم ملوان بندرانزلی در لیگ برتر بیان کرد: برای فراهم کردن استانداردهای لازم جهت میزبانی از مسابقات در بندرانزلی و با حضور هواداران پرشور ملوان، وزارت ورزش و جوانان می‌بایست توجه ویژه در تخصیص اعتبارات مورد نیاز از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری برای تکمیل ورزشگاه زنده‌یاد سیروس قایقران داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به اینکه پروژه کنارگذر انزلی از مهم‌ترین پروژه‌های توسعه در انزلی است، گفت: علیرغم گذشت سال‌ها از آغاز این پروژه و سهل‌انگاری‌های گذشته، زمان‌های طلایی خود را به لحاظ عدم وجود منابع مالی و زمان از دست داده است بنابراین لازم است وزارت راه و شهرسازی با توجه به جذب اعتبار در تکمیل این پروژه تسریع به عمل آورد.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی همچنین از رئیس جمهور خواست معرفی نماینده ویژه و تام‌الاختیار در دریای خزر را تسریع کند.

دنیامالی عنوان کرد: امروز فرصت خوبی در حوزه تعامل منطقه‌ای در بین کشورهای حاشیه خزر به وجود آمده است که لزوم معرفی این نماینده را بیش از گذشته با اهمیت و حیاتی می‌کند.

 

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=2380

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.