• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
3
پویا فیروزی، فعال اقتصادی:

فعالان بخش خصوصی مسیر خود را برای انتخاب نخبگان طی کرده‌اند

  • کد خبر : 1805
  • 19 تیر 1402 - 11:38
فعالان بخش خصوصی مسیر خود را برای انتخاب نخبگان طی کرده‌اند
ابطال انتخابات شرایط خاص خود را دارد و بعید می‌دانم کل انتخابات را در بر بگیرد . اما اگر همین موارد هم باعث ایجاد کوچکترین خدشه‌ای در روند انتخابات اتاق بازرگانی بشود، طبیعتا روی رای دهندگان تاثیر منفی خواهد گذاشت. زیرا فعالان بخش خصوصی مسیر خود را برای انتخاب نخبگان طی کرده‌اند.

اعتبار، لیلا پورابراهیمی- پویا فیروزی فعال اقتصادی در مورد حواشی ایجاد شده پیرامون انتخابات اتاق بازرگانی ایران و احتمال ابطال انتخابات گفت: اتاق بازرگانی ایران همواره تابع قوانین کشوری و فضای نظام بوده و در این شکی نیست. اما به غیر از اجرا صحیح قوانین اگر بخواهد موردی دیگری برای اتاق مانع ایجاد کند بعید می‌دانم اعتماد بخش خصوصی حداقل از درون خود اتاق مجددا جلب شود تا یکبار دیگر ورود کرده و به منتخبان خود رای دهند.
«پویا فیروزی» فعال اقتصادی درباره آینده اتاق بازرگانی ایران با توجه به حواشی اخیری که پیرامون آن ایجاد شده و اینکه چنین موضوعاتی چقدر می‌تواند اتاق را از اهداف و ماموریت‌هایش دور کند به اعتبار گفت: اتاق بازرگانی یک مادر تشکل است و ماهیتی فراتشکلی داشته و مابقی تشکل‌های اقتصادی مانند انجمن‌ها، اتحادیه‌ها و امثال این‌ها ذیل آن قرار می‌گیرند از طرفی باید توجه داشت که بهرحال در داخل این تشکل بزرگ ذاتا یکسری اختلاف نظرهایی بین افراد و اعضا پیش می‌آید که از یک طرف باعث رشد تشکل‌گرایی می‌شود.
فیروزی با بیان اینکه در کنار موضوعات اشاره شده، یکسری اختلاف نظرها و فشارهای بعضا بیرونی دیگری هم هست که به اتاق بازرگانی وارد می‌شود ادامه داد: جایگاه اتاق بازرگانی به ویژه در چند سال اخیر و همزمان با رشد شبکه‌های اجتماعی برای جامعه نمود بیرونی پیدا کرده است و باعث شده شناخته‌تر از قبل باشد به همین علت مباحثی که در مورد آن مطرح می‌شود برخلاف رویه گذشته بولدتر است و افراد و مردم جامعه خیلی بیشتر از گذشته در جریان اخبار آن قرار می‌گیرند و همین امر باعث شده که حساسیت ها نسبت به اتاق خود به خود افزایش پیدا کند.
این فعال اقتصادی در پاسخ به این پرسش که آینده اتاق بازرگانی ایران را چگونه پیش‌بینی می‌کند؟ افزود: جامعه هدف اتاق بازرگانی فعالان اقتصادی هستند اما بهرحال پایه و اساس آن بر پایه مردم نهاده شده است برای همین فکر نمی‌کنم اگر کارها در آینده بر همین منوال پیش برود و غیر دستوری اداره شود اتاق بازرگانی به مشکلی بر بخورد زیرا خود به خود همین رویکرد تشکلی و انتخاباتی باعث می‌شود مشکلاتش برطرف شود.
فیروزی همچنین در مورد اینکه در صورت ابطال انتخابات اتاق بازرگانی آیا می‌توان به انتخابات بعدی به دیده اعتماد نگاه کرد هم بیان کرد: تا جایی که در جریان هستم ساز و کاری که هم اینک وجود دارد به سمت ابطال نمی‌رود ضمن اینکه این سازوکاری که وجود دارد باید تاکنون خود به خود مسئله را حل کرده باشد.
این فعال اقتصادی ضمن اشاره به نقش انجمن نظارت و شورای عالی نظارت در سازوکار برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی ایران ابراز کرد: ابطال انتخابات شرایط خاص خود را دارد و بعید می‌دانم کل انتخابات را در بر بگیرد . اما اگر همین موارد هم باعث ایجاد کوچکترین خدشه‌ای در روند انتخابات اتاق بازرگانی بشود، طبیعتا روی رای دهندگان تاثیر منفی خواهد گذاشت. زیرا فعالان بخش خصوصی مسیر خود را برای انتخاب نخبگان طی کرده‌اند.

فیروزی تاکید کرد: اتاق بازرگانی ایران همواره تابع قوانین کشوری و فضای نظام بوده و در این شکی نیست اما به غیر از اجرا صحیح قوانین اگر بخواهد موردی دیگری برای اتاق مانع ایجاد کند بعید می‌دانم اعتماد بخش خصوصی حداقل از درون خود اتاق مجددا جلب شود تا یکبار دیگر ورود کرده و به منتخبان خود رای دهند.

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=1805

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.