• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
2

فوری/ ۲۵ هزار نفر در وزارت بهداشت استخدام می‌شوند

  • کد خبر : 13996
  • 19 اسفند 1402 - 5:47
فوری/ ۲۵ هزار نفر در وزارت بهداشت استخدام می‌شوند
معاون درمان وزارت بهداشت با بیان این‌که شاخص‌های بهداشتی ایران در حد کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی است، گفت: ۲۵ هزار نفر نیرو در آینده نزدیک در وزارت بهداشت استخدام خواهند شد.

«سعید کریمی» عنوان کرد: در حال حاضر در روستاها خانه بهداشت، در مناطق پرجمعیت‌تر مراکز جامع سلامت، در مناطق با جمعیت بیشتر بیمارستان‌های کوچک و در کلانشهرها کلان بیمارستان‌ها وجود دارد، که تمام این‌ زیرساخت‌ها در قالب یک شبکه به هم متصل هستند.

به گزارش اعتبار و به نقل از تسنیم، کریمی افزود: سرانه هزینه مستقیم سلامت هر فرد در ایران ۶۰۰ تا ۷۰۰ دلار است. در حالی که در کشورهای اروپایی این سرانه ۳۵۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار و در آمریکا بالای ۱۰ هزار دلار است.

وی بیان کرد: از نظر دسترسی در ایران از ساده‌ترین خدمات سلامت که واکسیناسیون باشد پوشش بالای ۹۰ درصد و در برخی واکسن‌ها پوشش ۱۰۰ درصد ایجاد شده است، حتی در مراکز درمانی پیشرفته‌ترین جراحی‌های قلب، پیوند، چشم، مغز و اعصاب، انجام می‌شود که دستاورد بسیار درخشانی است.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: بعد از پشت سر گذاشتن دوره کرونا در زمینه نیروی انسانی، مراکز بهداشتی و درمانی و شبکه بهداشت نیاز به بازسازی داریم. باید فرسودگی‌ها نوسازی شوند که تا حدودی این کار انجام شده و بیش از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دو سال بعد از کرونا به بیمارستان‌ها افزوده شد و ۲۵ هزار کادر جدید استخدام شدند و ۲۵ هزار نفر دیگر هم در آینده نزدیک استخدام خواهند شد.

وی ابراز کرد: تجهیزات زیادی در دوره کووید فرسوده شده بود که تجهیزات جدید جایگزین آن‌ها شدند. در بحث دیتا و اطلاعات نیز پرونده الکترونیک سلامت مراحل بسیار خوبی طی می‌کند و نسخه‌نویسی الکترونیک هم به بالای ۹۰ درصد رسیده است.

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=13996

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.