• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
4
درخواست چند میلیونر، سیاستمدار و اقتصاددان از سران گروه 20:

مالیات ثروتمندان جهانی افزایش پیدا کند

  • کد خبر : 4623
  • 14 شهریور 1402 - 14:16
مالیات ثروتمندان جهانی افزایش پیدا کند
به گفته فعالان، مجموع ثروت افرادی که بیش از 50 میلیون دلار (40 میلیون پوند) دارایی داشتند ، بیش از دو برابر شده و به 11.8 تریلیون دلار رسیده است و از هر دلار درآمد مالیاتی تنها چهار سنت از مالیات بر ثروت حاصل می شود.

حدود ۳۰۰ میلیونر، اقتصاددان و سیاستمدار طی نامه ای سرگشاده به سران اجلاس گروه ۲۰ ( اقتصادهای توسعه یافتهژ و نوظهور) درخواست یک توافق بین المللی برای  افزایش مالیات بر ثروتمندان جهانی شدند.

اعتبار- حبیب صدرایی: به نقل از گاردین، به گفته فعالان این کمپین، اقتصادهای توسعه یافته و نوظهور باید از نشست سران این آخر هفته برای ایجاد یک توافق بین المللی برای افزایش مالیات بر ثروت بر ثروتمندان جهانی استفاده کنند.

این گروه متشکل از ۳۰۰ میلیونر، اقتصاددان و سیاستمدار در نامه ای سرگشاده به گروه ۲۰ قبل از نشست آن در دهلی می گویند که برای جلوگیری از ثروت شدید عده ای ، به اقدام فوری نیاز است.

این نامه  توسط گروه میلیونرهای میهنی، مؤسسه مطالعات سیاست، زمین برای  همه، میلیونرها برای بشریت و آکسفام (  یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های بین‌المللی امدادرسانی برای ریشه‌کن کردن فقر، گرسنگی و بی‌عدالتی)  سازماندهی شده است. نام چند چهره ثروتمند همچون ابیگیل دیزنی  وارث امپراتوری دیزنی  و هنرمندانی همچون برایان انو ( موسیقی‌دان٬ تنظیم‌کننده) و ریچارد کرتیس ( کارگردان و تهیه کننده ) برنی سندرز  سناتور آمریکایی و ماریا اسپینوزا رئیس سابق مجمع عمومی سازمان ملل و اقتصاددانانی همچون  گابریل زوکمن، جایاتی گوش، کیت راورث، جو استیگلیتز، لوکاس چانسل و توماس پیکتی پای امضای نامه به چشم می‌خورد.

 

در این نامه آمده است: «کارهای زیادی قبلاً انجام شده است. پیشنهادهای فراوانی در مورد مالیات بر ثروت از سوی برخی از اقتصاددانان برجسته جهان وجود دارد. عموم مردم آن را می خواهند و  ما آن را می خواهیم. اکنون تنها چیزی که وجود ندارد اراده سیاسی برای ارائه آن است و  وقت آن است که آن را پیدا کنید زیرا مالیات سنگین تر بر ثروت «سطوح خطرناک نابرابری» را کاهش می دهد..»

 

به گفته فعالان، مجموع ثروت افرادی که بیش از ۵۰ میلیون دلار (۴۰ میلیون پوند) دارایی داشتند ، بیش از دو برابر شده و به ۱۱٫۸ تریلیون دلار رسیده است و از هر دلار درآمد مالیاتی تنها چهار سنت از مالیات بر ثروت حاصل می شود.

با وجود اختلافات عمیق بین اعضای گروه ۲۰، انتظار چندانی از اجلاس سران این هفته وجود ندارد، اما آنهایی که برای مالیات بر ثروت تلاش می کنند، گفتند زمان آن رسیده است که رهبران جهان به افکار عمومی گوش دهند.

 

جرمی هانت، وزیر خزانه برداری بریتانیا گفته است، هیچ برنامه‌ای برای مالیات بر ثروت ندارد و ریچل ریوز،  عضو حزب کارگر و وزیر خزانه داری دولت در سایه هم هفته گذشته گفت که حزب کارگر نیز این مالیات را معرفی نخواهد کرد.

جولیا دیویس، سرمایه‌گذار تأثیرگذار و یکی از اعضای میلیونرهای میهنی بریتانیا، می‌گوید: «با توجه به فقدان ناامیدکننده حمایت سیاسی برای مالیات بر ثروت شدید در  بریتانیا، همکاری بین‌المللی از اهمیت بیشتری برخوردار است و از همین جهت نامه به سران جی ۲۰ ارسال شده است. وی گفته است:  اخذ مالیات از ثروتمندان و سرمایه داران بزرگ ، سیاستی است که به عقل سلیم اقتصادی مربوط می شود، ولی، هیچ حزب سیاسی بزرگ در انگلیسی  نمی‌خواهد برای منافع عمومی کشور سرمایه گذاری کنند.

کیتی چاکرابورتی، رئیس بخش سیاست‌گذاری و حمایت آکسفام هم  گفت: «هم‌اکنون صدای هم‌خوانی بیش از حد بلند شده است که سیاستمداران نمی‌توانند نادیده بگیرند. جهان در یک مقطع حساس قرار دارد. مالیات عادلانه تر برای رسیدگی به هزینه های زندگی و بحران های اقلیمی توسط میلیونرها و عموم مردم حمایت می شود. زمان آن فرا رسیده است که دولت ها اقدام کنند.»

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=4623

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.