• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
2
در اثر حذف ارز نهاده ها؛

مرغی که گران و قاچاق می‌شود

  • کد خبر : 1125
  • 31 خرداد 1402 - 8:23
مرغی که گران و قاچاق می‌شود

مرغ از آن دست کالاهایی است که با اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها در ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ و متعاقب آن حذف ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی واردات نهاده‌های دام و طیور دستخوش تغییرات گسترده شد تا جایی که قیمت هر کیلوگرم مرغ در سال ۱۴۰۰ از کانال ۳۱ هزار تومان عبور کرد و […]

مرغ از آن دست کالاهایی است که با اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها در ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ و متعاقب آن حذف ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی واردات نهاده‌های دام و طیور دستخوش تغییرات گسترده شد تا جایی که قیمت هر کیلوگرم مرغ در سال ۱۴۰۰ از کانال ۳۱ هزار تومان عبور کرد و در خرداد ۱۴۰۲ به کیلویی ۱۰۰ هزار تومان رسید.

به گزارش اعتبار و به نقل از ایسنا، جواد اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی ۳۰ خرداد در نشست کارگروه تنظیم بازار و کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار استان اظهار کرد: از آنجا که مرغ به دلیل اختلاف قیمت در خراسان جنوبی با استان‌های همجوار، قاچاق می‌‌شود با خروج غیرقانونی مرغ از استان شدیدا برخورد می‌کنیم.

اشرفی با تاکید بر اینکه خراسان جنوبی مشکلی برای تأمین مرغ مورد نیاز خود ندارد افزود: با توجه کاهش تولید مرغ در تیر ماه درصددیم طوری برنامه‌ریزی کنیم تا به لحاظ تامین مرغ مورد نیاز بازار مصرف، مشکلی در استان به وجود نیاید.

لازم به ذکر است، آمارها نشان می‌دهد استان گیلان با دارا بودن ۹۰۳ واحد مرغداری یکی از تولید کنندگان مهم گوشت و مرغ در کشور است و مرغ قسمت اعظمی از بازار بزرگ تهران و سایر استان‌های کشور را تامین می کند.

افزایش شدید قیمت نهاده‌های دام و طیور، کاهش واردات نهاده‌ها، افزایش هزینه انرژی، کاهش جوجه‌ریزی و تلفات مرغ تولیدی به علت افزایش دمای هوا و قطع برق در تابستان همه و همه از جمله مشکلاتی است که دست به دست هم داده تا علاوه بر به چالش کشیدن صنعت مرغداری کشور این کالای اساسی را از سفره مردم حذف کند.

 

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=1125

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.