• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
4
پرداخت 5 هزار میلیارد تومان در سه ماه؛

میانگین حقوق پرسنل ایران خودرو و سایپا چقدر است؟

  • کد خبر : 3152
  • 17 مرداد 1402 - 15:47
میانگین حقوق پرسنل ایران خودرو و سایپا چقدر است؟
بررسی ها نشان می‌دهد  پرسنل ایران خودرو و سایپا به طور میانگین 61 میلیون و 37 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند که ا بسیار بالاتر از میانگین حقوق‌های پرداختی در جامعه است.

ایران خودرو و سایپا طی سه ماهه ابتدای سال جاری در مجموع حدود پنج هزار میلیارد تومان حقوق پرداخت کردند. سهم ایران خودرو از حقوق پرداختی نزدیک به چهار هزار میلیارد تومان است و سهم دیگر خودروساز بزرگ کشور یعنی سایپا بیش از هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

به گزارش اعتبار به نقل از اکو ایران، میانگین ماهانه حقوق در ایران خودرو (پرسنل تولیدی و پرسنل غیرتولیدی) حدود ۶۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. ایران‌خودرویی‌ها در مجموع نزدیک به ۲۱ هزار و ۷۰۰ نیروی کار دارند. سهم پرسنل حاضر در خطوط تولید این خودروساز بیش از ۱۲ هزار و ۹۵۰ نفر است. سهم پرسنل غیرتولیدی یا نیروهای کار دفتری و اداری در این خودروساز حدود هشت هزار و ۷۵۰ نفر است.

سایپا هم  در مجموع نزدیک به ۹ هزار نیروی کار، شامل حدود ۶ هزار و ۳۰۰ نفر پرسنل تولیدی و نزدیک به دو هزار و ۷۵۰ نفر نیروی کار شاغل در بخش‌های اداری دارد. با توجه به حقوق پرداختی حدود هزار میلیارد تومانی، طی سه ماه توسط مدیران خودروسازی سایپا و تعداد نیروی شاغل در خطوط تولید و بخش اداری نارنجی‌های جاده مخصوص، این خودروساز به طور میانگین ماهانه حدود ۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حقوق پرداخت می‌کند.

البته فراموش نکنیم حقوق‌های ماهانه یاد شده به طور میانگین است و به طور قطع فاصله معناداری میان حقوق مدیران خودروساز با حقوق پرسنلی که در خطوط تولید مشغول به فعالیت هستند، وجود دارد.

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=3152

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.