• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
1
پیش بینی بازار بورس 13 آذر 1402؛

نمادهای کوچک بازار از جشن چند روزه بورس جا مانده‌اند!

  • کد خبر : 9532
  • 13 آذر 1402 - 11:50
نمادهای کوچک بازار از جشن چند روزه بورس جا مانده‌اند!
در صورتی که پول در روزهای آینده در بین گروه‌ها و نمادهای مختلف چرخش داشته باشد می‌توان به بازار امیدوار بود که شاخص آهسته و پیوسته به اعداد بالاتری برسد.

شاخص کل بورس در معاملات امروز بازار سهام با رشد ۴۴ هزار و ۲۹ واحدی به ارتفاع ٢ میلیون و ۱۶۵ هزار و ٢٢٨ واحد رسید.

 به گزارش اعتبار ، امروز (دوشنبه) بازار سرمایه بیشترین میزان رشد را در هفت روز اخیر تجربه کرد. ارزش معاملات خرد عدد ۹,۰۰۳ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، ۲۰% و نسبت به میانگین ماهانه ۶۶% افزایش داشته است.
شاخص‌ هم وزن نیز با ۹ هزار و ٩٣٨ واحد افزایش به سطح ٧٤١ هزار و ٣٨٩ واحد رسید. همچنین ارزش معاملات خرد (سهام و صندوق‌های سهامی) بازار، هشت هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود که بالاترین رکورد ارزش معاملات خرد از ابتدای تابستان بوده است.

 نمادهای «فولاد، فارس و تاپیکو»، بیشترین تاثیر مثبت را بر بازار سهام داشتند.

 بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

به نقل از اکوایران،  شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات روز جاری با رشد ۴۴ هزار واحدی کار را تمام کرد تا مقاومت الگوی کلاسیک ایجاد شده در بازار را از سد راه خود بر دارد.

 اما نکته‌ای در بازار وجود دارد. شاخص با رشد نمادهای بزرگ بازار شروع به حرکت کرد، در صورتی که نمادهای کوچک بازار از این جشن چند روزه در بازار سرمایه جا ماندند. در صورتی که پول در روزهای آینده در بین گروه‌ها و نمادهای مختلف چرخش داشته باشد می‌توان به بازار امیدوار بود که شاخص آهسته و پیوسته به اعداد بالاتری برسد. در غیر این صورت و با تخلیه هیجان خبر تجدید ارزیابی دارایی‌ها و همچنین محاسبات دقیق‌تر در خصوص میزان ارزشیابی شرکت‌ها و تحلیلگران و فعالان بازار سرمایه خبرها و شایعات افزایش سرمایه‌های رؤیایی برای خیلی از نمادها فروکش خواهد کرد و بازار کمی منطقی‌تر دست به خرید خواهد زد.

 در حال حاضر اندیکاتور RSI در حال نمایش ورود هیجان بیش خرید با نمودار شاخص کل است و در محدوده‌ای ۸۰ واحدی ایستاده است البته که تاریخ نشان داده است که ماندگاری این اندیکاتور در این محدوده‌ها و حتی بالاتر از آن نسبتاً زمان طولانی خواهد بود مگر اینکه اتفاق خاصی برای بازار رخ دهد.

 

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=9532

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.