• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
4
رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن گفت:

نهضت ملی مسکن در انتظار تزریق اعتبار

  • کد خبر : 2180
  • 28 تیر 1402 - 8:32
نهضت ملی مسکن در انتظار تزریق اعتبار
روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن قابل قبول نیست، تا جایی که حتی رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن هم معتقد است در صورت تزریق بیش از 100 هزار میلیارد تومان اعتبار به صندوق ملی مسکن، روند اجرای این طرح شتاب می‌گیرد.

پروژه نهضت ملی مسکن و ساخت ۴ میلیون مسکن در عرض چهار سال یکی از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم بوده که تاکنون به علت عدم تأمین زمین و یا تزریق اعتبارات پیشرفت فیزیکی خوبی نداشته است.

به گزارش اعتبار و به نقل از خبرگزاری مهر، «محمدرضا مهدیاراسماعیلی» ضمن اشاره به ورود بیش از ۸۰۰۰ میلیارد تومان به منابع صندوق ملی مسکن ابراز کرد: این میزان اعتبار از محل بازگشت وام‌های مسکن مهر، واریزی سازمان ملی زمین و مسکن و تملک زمین به استناد بند الف تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ تأمین شده است.

رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن اذعان کرد: سازمان ملی زمین و مسکن تاکنون مبلغ ۴۳۳ میلیارد تومان به حساب صندوق ملی مسکن واریز کرده است، بنابراین با تسریع فرآیند واریز وجوه پیش بینی شده از سوی سازمان‌های ذی‌ربط، امکان حمایت بیشتر این صندوق از پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر و عملیات آماده‌سازی طرح نهضت ملی مسکن فراهم می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه در انتظار واریز ۵۹ هزار میلیارد تومان تکلیف بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیر بانکی به حساب صندوق هستیم ابراز کرد: با همکاری سازمان امور مالیاتی کشور تا کنون ۱۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از این محل اخذ و به خزانه واریز شده است که با حمایت سازمان برنامه و بودجه کشور و واریز به موقع به حساب صندوق ملی مسکن، در راستای سیاست‌های حمایتی مسکن از قبیل مسکن خانوارهای کم درآمد و پرداخت هزینه خدمات نظام مهندسی مددجویان، معلولان، ایثارگران با معرفی نهادهای ذی‌ربط برای یک بار در وجه سازمان نظام مهندسی ساختمان، هزینه خواهد شد.

وی عنوان کرد: واگذاری زمین از سوی شرکت عمران شهرهای جدید به منظور تقویت ذخایر صندوق، امکان تأمین مالی طرح‌های ناتمام مسکن در شهرهای جدید را فراهم می‌کند.

رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن افزود: از محل منابع پیش‌بینی شده در قانون بودجه سال جاری نیز ۲۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به منظور تقویت توان حمایتی بخش مسکن به صندوق ملی مسکن ابلاغ اعتبار شده است.

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=2180

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.