• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
2
هشدار یک اقتصاددان به مسئولان:

هرچه دیرتر به FATF بپیوندیم فشار بر مردم بیشتر می‌شود

  • کد خبر : 11541
  • 20 دی 1402 - 7:11
هرچه دیرتر به FATF بپیوندیم فشار بر مردم بیشتر می‌شود
یک اقتصاددان گفت: هرچه دیرتر به FATF بپیوندیم، مردم نه مسئولان فشار بیشتری را باید تحمل کنند. صرف نظر از اینکه مسئولان چه می‌خواهند باید آنها بدانند که صبر مردم به سر آمده و فشارهای اقتصادی بسیار شدید شده است و ادامه آن می‌تواند نارضایتی عمومی را تشدید کند. این وضعیت برای مسئولان پسندیده نیست

روزنامه هم میهن با محمدقلی یوسفی، اقتصاددان درباره لزون پیوستن ایران به FATF گفت‌وگو کرده است.

به گزارش اعتبار و به نقل از روزنامه هم میهن، محمدقلی یوسفی، اقتصاددان در این گفت‌وگو بیان کرد: فشارهای اقتصادی واردشده به کشور و تبعات عدم عضویت در FATF موجب شده تا مسئولان اقتصادی کشور به این درک برسند که راهی غیر از عضویت در FATF وجود ندارد.

این اقتصاددان تصریح کرد: باتوجه به اهمیت عضویت کشورها در FATF مسئولان باید بدانند که هیچ گشایشی در شرایط اقتصادی کشور در صورت تداوم حضور در لیست سیاه این گروه ویژه مالی نخواهد داشت.

وی افزود:  کسری بودجه فشار مضاعفی به مسئولان برای اداره امور وارد کرده است و موجب شده حتی در تامین حقوق بازنشستگان ناتوان باشند. این وضعیت در سال آینده در صورتی که وضعیت کنونی ادامه یابد، تشدید می‌شود.

محمدقلی یوسفی، اقتصاددان اضافه کرد: هرچه دیرتر به FATF بپیوندیم، مردم نه مسئولان فشار بیشتری را باید تحمل کنند. هیچ‌گاه مقامات مسئول و ارشد کشور با تشدید تحریم‌ها دچار مشکل نشده‌اند و دغدغه‌‌ای نداشتند اما این مردم عادی هستند که با اعمال تحریم‌ها یا عدم پیوستن به FATF ناچارند، تورم و نابسامانی‌های بسیاری را تحمل کنند. صرف نظر از اینکه مسئولان چه می‌خواهند باید آنها بدانند که صبر مردم به سر آمده و فشارهای اقتصادی بسیار شدید شده است و ادامه آن می‌تواند نارضایتی عمومی را تشدید کند. این وضعیت برای مسئولان پسندیده نیست.

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=11541

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.