• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
2
اثراث کاهش تولید عربستان و روسیه؛

همه در انتظار نفت صد دلاری برنت!

  • کد خبر : 5154
  • 29 شهریور 1402 - 7:18
همه در انتظار نفت صد دلاری برنت!
پس از تمدید کاهش عرضه نفت عربستان سعودی و روسیه در سه ماهه چهارم سال میلادی نفت به بالاترین سطح خود در سال 2023 رسیده است. 

در زمانی که سرمایه گذاران و معامله گران  بازار نفت به افزایش قیمت نفت که به ۱۰۰ دلار در هر بشکه نزدیک شده است تمرکز می کنند، برخی از نفت خام در حال حاضر بالاتر از این سطح معامله می شوند.

اعتبار، حبیب صدرایی- بر اساس آنچه رویترز گزارش داد، داده های گروه بورس لندن نشان داد که قیمت نفت خام نیجریه در روز دوشنبه از ۱۰۰ دلار در هر بشکه فراتر رفت.

بیارن شیلدروپ، تحلیلگر بانک سوئدی “SEB” در گزارشی اعلام کرد که نفت خام «تاپیس» مالزی در هفته گذشته به ۱۰۱ دلار و ۳۰ سنت رسید.

پس از تمدید کاهش عرضه نفت عربستان سعودی و روسیه  در سه ماهه چهارم سال میلادی  نفت به بالاترین سطح خود در سال ۲۰۲۳ رسیده است.

این دو کشور بزرگترین تولیدکنندگان گروه اوپک پلاس هستند و  اکثر اعضای دیگر آن نیز در حال کاهش تولید هستند.

معاملات آتی نفت برنت که به‌عنوان یک معیار جهانی عمل می‌کند، روز دوشنبه به ۹۴٫۸۹ دلار رسید، اما نفت نیجریه و برخی دیگر از نفت‌های خام مرتبط با برنت در حال حاضر بالای ۱۰۰ دلار معامله می‌شوند.

به دنبال این اخبار، انتظارات برای رسیدن نفت برنت به صد دلار نیز بالا گرفته است.

بانک سوئیسی «یو بی اس»  انتظار دارد که قیمت آتی نفت برنت به صدها نفر برسد.

جیووانی استانوو، تحلیلگر  این بانک  گفت: ما انتظار داریم که برنت در ماه های آینده در محدوده ۹۰ تا ۱۰۰ دلار معامله شود و هدف پایان سال ۹۵ دلار باشد.

روز دوشنبه، سیتی بانک آمریکا به لیست بانک هایی پیوست که انتظار دارند قیمت نفت خام برنت امسال از  ۱۰۰  دلار در هر بشکه فراتر رود.

مایک ویرث، مدیرعامل شورون ( شرکت نفت و گاز چند ملیتی) هم  در مصاحبه ای با بلومبرگ گفت که معتقد است نفت از ۱۰۰ دلار در هر بشکه نیز فراتر خواهد رفت.

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=5154

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.