• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
3
سفیر ایران در ژاپن؛

همکاری ایران و ژاپن برای فرآوری و صادرات چای

  • کد خبر : 1903
  • 21 تیر 1402 - 10:56
همکاری ایران و ژاپن برای فرآوری و صادرات چای
سفیر ایران در ژاپن گفت: با گسترش مناسبات بین ایران و ژاپن، بستر لازم برای توسعه و انتقال تجربه در فرآوری چای و توسعه صادرات این محصول از استان گیلان در بازارهای جهانی فراهم می‌شود.

به عقیده سفیر ایران در ژاپن، فضای توسعه همکاری‌های دوجانبه بین ایران و ژاپن به ویژه در صنعت چای بسیار مطلوب است و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

به گزارش اعتبار و به نقل از ایسنا، «پیمان سعادت» سفیر ایران در ژاپن در نشست مشترک با استاندار گیلان که با حضور شرکت‌های فعال صنعت چای به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد از شرکت‌های فعال باتجربه و متخصص ژاپن برای سفر به استان گیلان به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده چای ایران دعوت کرد.

«اسدالله عباسی» استاندار گیلان هم در این جلسه با بیان اینکه تولید چای ارگانیک و سالم در استان گیلان ۱۱۰ سال سابقه دارد افزود: بیش از ۸۰ درصد چای گیلان در مناطق کوهپایه‌ای و حدود ۲۰ تا ۵۰ درصد آن در مناطق جلگه‌ای تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: استان گیلان در حوزه  تولید و بسته‌بندی چای رتبه اول ایران را دارد و شهرستان لاهیجان هم سال گذشته به عنوان پایتخت چای ایران ثبت جهانی شد.

استاندار گیلان بیان کرد: بیش از ۱۶۰ کارخانه چای گیلان در حوزه فرآوری و بسته‌بندی این محصول فعالیت می‌کنند و انواع چای سفید، سبز، سیاه و یک بخشی هم چای هلند که تخمیر شده است در این استان تولید می‌شود.

عباسی ضمن اعلام آمادگی همکاری با کشور ژاپن در حوزه چای گفت: برای این منظور نمایندگانی از کشور ژاپن می‌توانند به گیلان سفر کرده و از باغات چای، نحوه تولید و فرآوری چای و بسته‌بندی استان بازدید کنند.

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=1903

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.