• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
3
چین، افغانستان و هندوستان این فرش‌های ایرانی را به ایران صادر می‌کنند

واردات فرش ایرانی از چین

  • کد خبر : 1317
  • 06 تیر 1402 - 11:33
واردات فرش ایرانی از چین

یکی از شرکت‌کنندگان در نمایشگاه فرش و تابلوفرش سنندج می‌گوید: کشورهایی مانند چین، افغانستان و هندوستان فرش‌های ایرانی را با برند ایرانی به ایران صادر می‌کنند و کسی هم جلوی این کار را نمی‌گیرد. به گزارش اعتبار به نقل از تسنیم، نمایشگاه فرش و تابلوفرش نفیس از ۳۰ خردادماه تا پنجم تیرماه در محل نمایشگاه‌های دائمی […]

یکی از شرکت‌کنندگان در نمایشگاه فرش و تابلوفرش سنندج می‌گوید: کشورهایی مانند چین، افغانستان و هندوستان فرش‌های ایرانی را با برند ایرانی به ایران صادر می‌کنند و کسی هم جلوی این کار را نمی‌گیرد.

به گزارش اعتبار به نقل از تسنیم، نمایشگاه فرش و تابلوفرش نفیس از ۳۰ خردادماه تا پنجم تیرماه در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج برپا شده است و فعالان این عرصه ضمن اینکه آثار و تولیدات خود را به معرض نمایش گذاشته‌اند، جلوی دوربین خبرنگار تسنیم به بیان دغدغه‌ها، مشکلات و موانع پیش‌ِروی فعالیت و صادرات این صنعت گرانبها پرداخته‌اند.

فرش‌بافان از رکود بازار فرش و نبود خریدار به‌دلیل وضعیت کنونی و از همه مهم‌تر عدم حمایت مسئولان گله‌مندند. یکی از شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه که از استان آذربایجان شرقی آمده است می‌گوید: کشورهایی همچون چین، افغانستان و هندوستان این فرش‌های نفیس را مجدداً به خود کشورمان، ایران، با برند ایرانی صادر می‌کنند و کسی جلوی این کار را نمی‌گیرد.

آنان با ادعای اینکه اکنون فرش چینی در بازار مشهد و اصفهان در حال فروش است و این وضعیت، ضربه بسیار شدیدی به پیکره این هنر نفیس ایرانی زده و موجب شده است با این کار چند هزار ایرانی از کارشان بیکار شوند و رزق و روزی‌شان از بین برود.

عدم واردات مواد اولیه به‌دلیل تحریم‌ها از دیگر گله‌مندی‌های فرش‌بافان بود که آنان را رنج می‌دهد و معتقدند که این باعث شده است قیمت نهایی فرش افزایش یابد و از سوی دیگر قدرت خرید مردم کاهش یابد.

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=1317

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.