• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
1
ادامه عرضه «سیمان» در بورس کالا؛

وزیر اقتصاد تصمیم وزیر راه و شهرسازی را وتو کرد+فیلم

  • کد خبر : 5657
  • 05 مهر 1402 - 14:38
وزیر اقتصاد تصمیم وزیر راه و شهرسازی را وتو کرد+فیلم
در روزهای اخیر مهرداد بذرپاش ـ وزیر راه و شهرسازی بیان کرد که یکی از علت‌های گرانی مصالح ساختمانی مانند فولاد و سیمان، ‌عرضه این محصولات در بورس کالا است.

با وجود تاکید مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی برای خروح «سیمان و فولاد» از بورس کالا، وزیر اقتصاد این حضور را دستاوردی ضد رانت دانست و بر ادامه فعالیت آن در بورس کالا تاکید کرد.

به گزارش اعتبار، در روزهای اخیر مهرداد بذرپاش ـ وزیر راه و شهرسازی بیان کرد که یکی از علت‌های گرانی مصالح ساختمانی مانند فولاد و سیمان، ‌عرضه این محصولات در بورس کالا است. او از تاکید رئیس جمهور برای کاهش قیمت مسکن خبر داد و گفته بود از آنجا که نمی‌توانیم قیمت دستمزد را کاهش دهیم باید قیمت مصالح ساختمانی کاهش پیدا کند و خروج سیمان و فولاد از بورس کالا منجر به کاهش قیمت می‌شود. منتقدان رانت و عدم شفافیت را معضل اصلی خروج سیمان و فولاد از بورس کالا می‌دانند و تاثیر آن در کاهش قیمت مسکن را بسیار ناچیز ارزیابی کرده‌اند.

اما پس از حدود دو هفته بحث و گفت‌وگو درباره بورس سیمان، امروز وزیر اقتصاد گفته که سیمان باید هم‌چنان در بورس عرضه شود. سید احسان خاندوزی بیان کرده است: با توجه به اینکه مساله بورس کالا به عنوان بستر شفاف نظام توزیع کالاهای اساسی یا کالاهای پایه انجام می‌شود و جزو دستاوردهایی است که ما در  پایان دهه‌های  ۸۰ و ۹۰ نسبت به عبور از مسیر پر از رانت و فسادی که پیش از آن وجود داشت به نظام بورس کالا منتقل شدیم دولت فعلا هیچ تصمیمی در این زمینه ندارد.

گفتنی است پیش از این خاندوزی و بذرپاش در مورد اعلام نرخ تورم به انتقاد غیرمستقیم از هم پرداخته بودند. خاندوزی علت اصلی تورم را گردن مسکن انداخته بود و بذرپاش در پاسخ گفت که قیمت مسکن در زمان وزارت وی ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=5657

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.