• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
1
ادامه بلاتکلیفی مسئولین؛

وقتی دولت هنوز نمی‌داند با قیمت بنزین چه کند!

  • کد خبر : 10426
  • 30 آذر 1402 - 10:50
وقتی دولت هنوز نمی‌داند با قیمت بنزین چه کند!
اظهاراتی این دست بلاتکلیفی دولت را در برنامه‌های خود نشان می‌دهد. با وجود اینکه برنامه‌های یک تا پنج ساله برای کشور ریخته می‌شود دولت هنوز درباره قیمت کلیدی بنزین هیچ اطلاعی ندارد و هیچ برنامه ریزی مشخصی را نیز اعلام نمی‌کند.

ظاهرا دولت هنوز نمی‌داند با قیمت بنزین در سال آینده چه کند و تصمیم گیری نهایی را به بعد موکول کره است.

به گزارش اعتبار،  وزیر نفت در پاسخ به سوالی درباره افزایش قیمت بنزین در سال ۱۴۰۳ گفته است: هنوز برنامه هفتم نهایی نشده است، پس از آنکه نهایی شد درباره قیمت بنزین اظهارنظر می‌کنیم.

اظهاراتی این دست بلاتکلیفی دولت را در برنامه‌های خود نشان می‌دهد. با وجود اینکه برنامه‌های یک تا پنج ساله برای کشور ریخته می‌شود دولت هنوز درباره قیمت کلیدی بنزین هیچ اطلاعی ندارد و هیچ برنامه ریزی مشخصی را نیز اعلام نمی‌کند.

اختیاری که مجلس به دولت داد

 برخی ناظران معتقدند نمایندگان مجلس مثل گذشته مخالف افزایش قیمت بنزین نیستند. اما به نظر می‌رسد شرایط برای گران کردن آن فراهم نیست.
بنا به گفته  به گفته رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳، مجلس دربررسی وتصویب کلیات بازنویسی شده این لایحه، اختیار افزایش قیمت بنزین ودیگر حامل های انرژی درسال آتی را به دولت واگذار کرده که این امرنشان می دهد مجلس به نوعی از اعلام ممنوعیت قطعی درپیش نویس قبلی لایحه عقب نشینی کرده است.

آیا وزیر کشور چراغ اول را روشن کرد؟

نیمه آذرماه امسال، سخنرانی احمد وحیدی، وزیر کشور در دانشگاه چمران اهواز درباره مصرف بنزین، قصه بالاتر بودن قیمت آب معدنی از بنزین را دوباره بر سر زبان‌ها آورد. صحبتهایی که با انتقادات زیادی در فضای مجازی روبرو شد. البته این صحبتها را برخی دیگر از جمله ذوالنوری نائب رئیس مجلس نیز تکرار کردند.
هرچند  رئیس سازمان برنامه وبودجه و همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی به صراحت تاکید واعلام کرده بودند که قیمت بنزین ودیگر حامل های انرژی دربودجه ۱۴۰۳ افزایش نمی یابد اما دست دولت برای افزایش قیمت بنزین باز است. حال وزیر نفت نیز می‌گوید: پس از آنکه برنامه هفتم توسعه  نهایی شد درباره قیمت بنزین اظهارنظر می‌کنیم. حرفی که نه تکلیف را مشخص می‌کند و نه چیزی را به صورت مشخص نشان می‌دهد.

برخی  معتقدند به دلیل شرایط اقتصادی و فشار تورمی، دولت به سختی می‌تواند درباره قیمت بنزین تصمیم بگیرد. اما آنچه مشخص است دولت مایل است با توجه به شرایط این اتفاق رقم بخورد، هرچند حوادث آبان سال ۹۸ آنها را با احتیاط به جلو پیش می‌برد. البته این نکته نیز گفتنی است که قیمت بنزین در آبان ۹۸ به صورت ناگهانی و شبانه تغییر کرد و شاید اگر دولت بخواهد بازهم تصمیم ناگهانی و غیرقایل پیش بینی بگیرد عواقب نامعلومی برای همه خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=10426

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.