• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
3
پاسخ دبیر سندیکای صاحبان صنایع کیش به عبدالملکی؛

پای سرمایه گذاران قدیمی در گِل مانده و نمی‌دانند چگونه فرار کنند

  • کد خبر : 2390
  • 02 مرداد 1402 - 10:31
پای سرمایه گذاران قدیمی در گِل مانده و نمی‌دانند چگونه فرار کنند
دبیر سندیکای صاحبان صنایع کیش با تاکید بر اینکه هیچ اراده‌ای از سوی مسئولان برای بهبود فضای کسب و کار مناطق آزاد دیده نمی‌شود، گفت: من هیچ نشانه‌ای از ادعای آقای عبدالملکی در مورد بهبود فضای کسب و کار مناطق آزاد نمی‌بینم، ولی معکوس آن را به عینه می‌بینم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد در ادعایی تازه گفته است: فضای کسب و کار جزیره کیش خیلی سریع به حد ۵۰ کشور برتر دنیا خواهد رسید.

به گزارش اعتبار و به نقل از اقتصاد ۲۴، «حجت الله عبدالملکی» دبیر شورایعالی مناطق آزاد همچنین در دیدار با سرمایه‌گذاران و کارآفرینان مشهد در حاشیه دومین نمایشگاه معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مدعی شد: در حال حاضر ایران در رتبه ۱۲۷ از لحاظ فضای کسب و کار در دنیا قرار دارد و با توجه به آغاز برنامه‌های بهبود فضای کسب و کار، خیلی زود مناطق آزاد ما از جمله جزیره کیش به نمایندگی از کشور به جمع ۵۰ کشور اول دنیا به لحاظ شاخص‌های ارزیابی مورد تأیید بانک جهانی خواهند رسید.

«احمد کتابفروش» دبیر سندیکای صاحبان صنایع کیش در مورد ادعاهای اخیر دبیر شورای عالی مناطق آزاد درباره رساندن کیش به جمع ۵۰ شهر برتر دنیا بیان کرد: پروژه پیوستن مناطق آزاد ایران به ۵۰ کشور برتر دنیا همان داستان ایجاد شغل با یک میلیون تومان است.

کتابفروش ضمن اظهار تردید در مورد دیدگاه‌های دبیر شورایعالی مناطق آزاد در بحث بهبود فضای کسب و کار افزود: به نظر من رتبه مناطق آزاد و به ویژه کیش از لحاظ فضای کسب و کار پایین‌تر از این‌هاست و نه تنها هیچ چشم‌انداز مثبتی در ارتباط با بهبود فضای کسب و کار در مناطق آزاد دیده نمی‌شود، بلکه عملا با یک خودتحریمی و یک خودزنی در رابطه با مناطق آزاد به واسطه نهادی که متولی اداره مناطق آزاد است (بخوانید وزارت اقتصاد) روبرو هستیم.

وی اذعان کرد: خودزنی و خودتحریمی مناطق آزاد به دست وزارت اقتصاد و دولت و مواردی که در برنامه هفتم توسعه در مورد مناطق آزاد لحاظ کرده اند ناقوس مرگ مناطق آزاد را به صدا درآورده است به بیان دیگر باید بگویم سناریویی که در مورد مناطق آزاد ایران به زودی به وقوع می‌پیوندد، این است که دولت و مجلس به واسطه رویکرد‌های عجیب و غریبشان، به زودی الرحمان آن را می‌خوانند.

دبیر سندیکای صاحبان صنایع کیش تصریح کرد: دولت و مجلس با همدستی هم سوژه تعطیلی مناطق آزاد و سلب مزیت‌ها و بستن همه راه‌ها را پیش می‌برند و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد نیز پیرو همان سیاست‌هاست و هیچ تلاشی از سوی این دبیرخانه در عمل برای حفظ مزیت‌های مناطق آزاد وجود ندارد و به عبارتی همه سرِ کاریم!

وی در پاسخ به این پرسش که آیا سرمایه‌گذاری جدیدی در مناطق آزاد انجام شده است؟ بیان کرد: ما که چیزی نمی‌بینیم! اینکه بسته سرمایه‌گذاری جدید به ارزش ۴۳۰ هزار میلیارد تومان کجاست باز هم ما نمی‌بینیم.

کتابفروش ادامه داد: هیچ سرمایه گذار جدیدی در مناطق آزاد به ویژه در کیش نمی‌بینیم. پای سرمایه گذاران قدیمی نیز در گِل مانده و نمی‌دانند چگونه فرار کنند.

وی عنوان کرد: امیدواریم منافع ملی مدنظر قرار بگیرد تا حداقل یک میلیون شغلی که در مناطق آزاد وجود دارد نابود نشود.

دبیر سندیکای صاحبان صنایع کیش با بیان اینکه پیش از این شاخص‌های رشد و توسعه در مناطق آزاد شاخص‌های قابل قبولی بود گفت: همین عامل موجب هجمه به مناطق آزاد شده است، ظاهرا هر قسمتی از ایران یا مناطق آزاد کار خوبی صورت می‌گیرد و جریان مثبتی هست، ظاهرا باید خاموش شود.

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=2390

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.