• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
2
مدیرکل امور مالیاتی فارس؛

پرداخت بی‌سابقه مالیات ابرازی توسط فعالان اقتصادی

  • کد خبر : 1770
  • 19 تیر 1402 - 11:03
پرداخت بی‌سابقه مالیات ابرازی توسط فعالان اقتصادی
اداره کل امور مالیاتی فارس از فعالان اقتصادی در پرداخت بی‌سابقه مالیات ابرازی در خردادماه سال جاری قدردانی کرد و وضعیت پرداخت مالیات ابرازی در استان را بی‌سابقه خواند.

مدیرکل امور مالیاتی فارس با بیان اینکه روند مباحث مالیاتی بسیار دقیق و البته شفاف است گفت: سازمان مالیاتی به دنبال تعطیلی واحد‌های صنفی نیست اما برخی در مبحث مالیات با جوسازی به دنبال تأمین منافع خود هستند.

به گزارش اعتبار و به نقل از ایلنا، «حمیدرضا محمد ابراهیمی» مدیرکل امور مالیاتی فارس در نشست مدیران پاسخگو تصریح کرد: در مورد خصوص بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی واحدهای صنفی اقتصادی معتقدم برخی از این معافیت‌ها الزامی نیستند اما از آنجا که رقابت سالم در بازار مورد توجه قانونگذار قرار گرفته بنابراین احتمال دارد معافیت‌ها پلکانی حذف شود.

وی با بیان اینکه در بخش کارت‌های بازرگانی ۱۲۳ مورد با رقم یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مطالبه در حوزه پرداخت وجود دارد اذعان کرد: در بخش دلالان ارزی نیز ۷۵ مورد کشفیات داشته‌ایم و نظارت لازم بر این حوزه انجام می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی فارس از ثبت ۳۰۰ مورد تخلف در سامانه سوت زنی فرار مالیاتی خبر داد و افزود: سامانه سوت زنی از جمله ابزاری است که فرد دارای اطلاعات می‌تواند بدون عدم مراجعه نسبت به دستیابی اطلاعات خود در حوزه مالیاتی اقدام کند به همین علت اعتقاد داریم اگر از سامانه سوت‌زنی به صورت بهینه استفاده شود بسیاری از مباحث و مشکلات مالیاتی برطرف می‌شود.

ابراهیمی ادامه داد: در مورد فرار مالیاتی پزشکان بررسی‌ها طبق بانک‌های اطلاعاتی در دست انجام است اما اگر علاوه بر این‌ها اطلاعات و گزارش هایی نیز از طریق مردم دریافت کنیم قطعا سریع‌تر به نتیجه خواهیم رسید

وی با تاکید بر اینکه برخی در مبحث مالیات با جوسازی به دنبال تأمین منافع خود هستند اذعان کرد: اداره فرار مالیاتی با ۲۰ پرسنل در استان تشکیل شده و از این اداره تاکنون گزارش‌های خوبی در خصوص دانه درشت‌های اقتصادی که فرار مالیاتی دارند، دریافت کرده‌ایم.

مدیرکل امور مالیاتی فارس برقراری تعادل اجتماعی را از مزیت‌های سیستم مالیات ذکر کرد و گفت: از فعالان اقتصادی در پرداخت بی‌سابقه مالیات ابرازی در خردادماه سال جاری قدردانی می‌کنم زیرا امسال وضعیت پرداخت مالیات ابرازی در استان بی‌سابقه بوده است.

ابراهیمی تصریح کرد: میزان مالیات بخش ابرازی مشاغل در سال گذشته معادل ۷۰۳ میلیارد تومان بود و این اشخاص در سال ۱۴۰۲ تاکنون به هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی در مورد اظهارنامه‌های مالیاتی و آخرین وضعیت آن ابراز کرد: بر اساس برآوردهای به عمل آمده بخش اظهارنامه مالیاتی با رشد ۱۲۵ درصدی و مبالغ مالیاتی با رشد ۱۵۷ درصدی مواجه بوده است.

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=1770

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.