• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
3
رییس اتاق مشترک ایران و ایتالیا خبر داد:

پیش‌بینی تجارت یک میلیارد یورویی بین ایران و ایتالیا

  • کد خبر : 2631
  • 08 مرداد 1402 - 8:32
پیش‌بینی تجارت یک میلیارد یورویی بین ایران و ایتالیا
رییس اتاق مشترک ایران و ایتالیا گفت: پیش بینی می‌شود در شش ماهه نخست امسال تجارت (مجموع واردات و صادرات) ایران و ایتالیا از یک میلیارد یورو عبور خواهد کرد که نشان می‌دهد ارتباط دو کشور کم شده، اما قطع نشده است.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا ابراز کرد: ایتالیا در سال‌های متمادی همواره به عنوان شریک اول تجاری ایران محسوب شده است.

به گزارش اعتبار و به نقل از ایسنا، «احمد پورفلاح» رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا تصریح کرد:  ایتالیا همیشه برای ایران فرصت طلایی بود، زیرا این کشور تنها کشور اروپایی محسوب می‌شود که تراز تجاری ایران نسبت به آن مثبت بوه است.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا با تأکید بر اینکه بسیاری از صنایع ایران مانند چرم، سنگ، فولاد، خودرو، مواد غذایی و نساجی زیرساخت‌های اروپایی دارند افزود: در حال حاضر تعداد شرکت‌های ایتالیایی که در ایران دفتر دارند انگشت شمار است، اما پیمانکاران در صنایع مختلف به ویژه نفت، گاز و پتروشیمی در حال ایجاد نیروگاه در ایران هستند.

وی علت اصلی خروج شرکت‌های ایتالیایی از ایران را بحث تحریم‌ها و مشکلات مربوط به تبادل پول ذکر کرد و گفت: با تمام این‌ها ارتباط بین دو کشور قطع نیست، هر چند حدود ۱۲ سال پیش ترنور (گردش مالی) دو کشور به ۷٫۵ میلیارد یورو می‌رسد.

پورفلاح ضمن اشاره به صادرات برخی مواد غذایی از ایران به کشور ایتالیا اذعان کرد: در حال حاضر ارتباط دو کشور در زمینه‌هایی که برای شرکت‌ها مجاز است با ایران کار کنند مثل مواد غذایی و دارویی وجود دارد و واردات این محصولات از ایتالیا انجام می‌شود.

 

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=2631

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.