• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
4
چالش ترخیص اولین سری از خودروهای وارداتی؛

چانگان‌های وارداتی در چاله افتادند

  • کد خبر : 2936
  • 12 مرداد 1402 - 8:56
چانگان‌های وارداتی در چاله افتادند
ترخیص اولین سری از خودروهای وارداتی از گمرک، تحویل به مشتریان و ورود آن‌ها به بازار همچنان با چالش همراه است و می‌توان گفت چانگان‌های وارداتی نیامده در چاله افتادند.

خودروسازی سایپا حدود هزار و ۱۳۰ دستگاه چانگان CS 35 پلاس را به عنوان اولین سری از مهمان‌های خارجی بازار خودرو، وارد گمرک کرد اما تنها حدود ۵۰ دستگاه از این خودروها ترخیص شدند و همچنان بخش قابل توجهی در گمرک دپو شده است.

به گزارش اعتبار و به نقل از اکو ایران، به نظر می‌رسد کلید حل چالش ترخیص چانگان‌های وارداتی در سازمان ملی استاندارد باشد اما بازدید سر زده رییس سازمان ملی استاندارد از گمرک غرب تهران ( محل دپوی چانگان های وارداتی ) نیز چاره کار نبوده و همچنان تعدادی قابل توجهی از این خودروها در گمرک مانده‌اند.

ظاهرا بعد از دیدار مهدی اسلام پناه از گمرک غرب تهران حول و حوش ۳۰۰ دستگاه از چانگان‌های وارداتی امکان ترخیص پیدا کردند، اما با توجه به حدود هزار و ۱۰۰ دستگاه خودرویی که در گمرک مانده بود همچنان نزدیک به ۸۰۰ دستگاه همچنان در گمرک زمینگیر هستند.

خودروهای چانگانی که اماکن ترخیص پیدا کردند علاوه بر تایید استاندارد، عوارض‌های مرتبط با ترخیص انها از سوی خودروسازی سایپا پرداخت شده است بنابراین مشکلی برای خروج از گمرک ندارند.

اما ۶۰۰ دستگاه چانگان در گمرک حضور دارند اما هنوز تأیید استاندارد صادر نشده تا براساس آن عوارض گمرکی پرداخت شود.

پیش بینی می شود چنانچه تاییدیه استاندارد برای این ۶۰۰ دستگاه خودرو صادر شود، خودروسازی سایپا این امکان را دارد تا در اسرع وقت نسبت به پردخت عوارض مرتبط برای ترخیص این خودروها اقدام کند.

اما ۲۰۰ دستگاه چانگان دیگر پیش از رسیدن به مرحله تاییدیه استاندارد برای ورود به مانع بانک مرکزی برخورد کردند. مبلغ این ۲۰۰ دستگاه از ۱۰ میلیون دلار بیشتر است بنابراین نیاز دارد تا مجوزی از بانک مرکزی برای این خودروها صادر شود، اگر مدیران بانک مرکزی این مجوز را صادر کنند، چانگان‌های وارداتی وارد مرحله تاییدیه استاندارد و بعد پرداخت عوارض خواهند شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=2936

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.