• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
4

چهارمین سقوط بزرگ بورس در سال ۱۴۰۲

  • کد خبر : 2115
  • 27 تیر 1402 - 12:02
چهارمین سقوط بزرگ بورس در سال ۱۴۰۲
روز گذشته چهارمین سقوط بزرگ شاخص کل بورس تهران رقم خورد و شاخص به کانال یک میلیونی سقوط کرد.

در معاملات روز دوشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۲، شاخص کل ۶۴ هزار و ۶۶۳ واحد معادل ۳٫۲ درصد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و تا سطح یک میلیون و ۹۵۶ هزار و ۶۲۶ واحد پایین آمد. این چهارمین سقوط بزرگ شاخص بورس در سال جاری است.شاخص کل هم وزن  بورس  نیز با ریزش ۲۰ هزار و ۷۴۳ واحدی معادل ۲٫۹۳ درصد در رقم ۶۸۷ هزار و ۷۵۲ واحدی ایستاد.

به گزارش اعتبار به مقل از اکو ایران، شاخص کل  فرابورس  نیز با افت ۶۷۳ واحدی به رقم ۲۵ هزار و ۸۰۵ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن  فرابورس  با کاهش ۴ هزار و ۵۴۸ واحد به سطح ۱۲۴ هزار و ۳۶۱ واحد رسید.

دهمین روز خروج پول حقیقی از بورس

روز دوشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام برای دهمین روز متوالی منفی شد و هزار و ۱۲۲ میلیارد تومان پول حقیقی از  بازار سهام  خارج شد که نسبت به دیروز ۲۱ درصد بیشتر شده است.

روز گذشته نماد وبملت بیشترین خروج را داشت که ارزش آن ۶۰ میلیارد تومان بود. پس از وبملت، نمادهای تکیمیا، شستا، فملی، وپاسار و خزامیا بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای خودرو، وشهر و شبندر اختصاص داشت.

 

 

پرمعامله ترین نمادهای بازار سهام

در معاملات امروز نماد وبملت بیشترین ارزش معاملات   بازار سهام   را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۱۸۱ میلیارد تومان بود.

پس از وبملت، خودرو بیشترین ارزش معاملات را داشت و خاور رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد خگستر و خساپا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام شستا با تعداد ۸۳۷ میلیون و ۸۷۵ هزار و ۹۶۷ سهم در صدر قرار گرفته است. دی در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خودرو تعلق داشت. دو نماد وبملت و خساپا نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

عرضه و تقاضای بورس

در معاملات دوشنبه، ۳۲ نماد صف خرید داشتند و ۱۵۳ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۱۲ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۲۶۰ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۳۳ درصدی به هزار و ۲۴۹ میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=2115

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.