• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
2
در راستای برخورد با صرافی‌های متخلف؛

کمیته رسیدگی به تخلفات پولی و ارزی در بانک مرکزی تشکیل شد

  • کد خبر : 2581
  • 07 مرداد 1402 - 12:08
کمیته رسیدگی به تخلفات پولی و ارزی در بانک مرکزی تشکیل شد
مدیر اداره نظارت بر مؤسسات پولی غیر بانکی از تشکیل کمیته رسیدگی به تخلفات پولی و ارزی در بانک مرکزی و برخورد قاطع با صرافی‌های متخلف خبرداد و گفت: در شرایط تحریمی، صرافی‌های قانونمند نقش مهمی در انجام امور ارزی دارند و بانک مرکزی هم از این صرافی‌ها حمایت می‌کند.

مدیر اداره نظارت بر مؤسسات پولی غیر بانکی بیان کرد: با تشکیل کمیته رسیدگی به تخلفات پولی و ارزی با حضور نهادهای ذیربط از جمله نمایندگان مراجع محترم قضایی، پلیس امنیت اقتصادی، وزارت اطلاعات و سایر دستگاه‌های ذیربط با تمام ظرفیت نسبت به شناسایی متخلفین بازار ارز در دو حوزه صرافی‌ها و مشتریان صرافی‌ها اقدام می‌شود.

به گزارش اعتبار و به نقل از ایلنا، «نعمت‌اله کریمی» مدیر اداره نظارت بر مؤسسات پولی غیر بانکی تخلفاتی که منجر به ابطال مجوز برخی از صرافی‌ها شده است را تشریح کرد و افزود: از مهم‌ترین تخلفاتی که منجر به ابطال یا تعلیق مجوز فعالیت برخی از صرافی‌ها شده است می‌توان به خروج سرمایه صرافی، استفاده از حساب‌های شخصی در عملیات صرافی، عدم فعالیت طولانی مدت، عدم فروش ارز ظرف مهلت سه روز کاری، عدم ثبت عملیات صرافی در سامانه‌های بانک مرکزی، خودداری از خرید و فروش ارز، فعالیت بسیار کم و عدم ارائه اطلاعات مورد نیاز بازرسان بانک مرکزی اشاره کرد.

وی اضافه کرد:‌ دریافت مبالغ مازاد بر آنچه که در سامانه‌های ارزی به عنوان نرخ رسمی مطرح است در برخی از صرافی‌ها اتفاق افتاده است.

مدیر اداره نظارت بر مؤسسات پولی غیر بانکی از تشکیل کمیته رسیدگی به تخلفات پولی و ارزی در بانک مرکزی خبر داد و تصریح کرد: در کمیته رسیدگی به تخلفات پولی و ارزی، نهادهای ذیربط از جمله نمایندگان مراجع قضایی، پلیس امنیت اقتصادی، وزارت اطلاعات و سایر دستگاه‌های ذیربط حضور دارند و با تمام ظرفیت نسبت به شناسایی متخلفین بازار ارز در دو حوزه صرافی‌ها و مشتریان صرافی‌ها اقدام می‌کنند.

وی با ابراز خرسندی از اقدامات این کمیته اذعان کرد: در گام اول نسبت به ابطال مجوز صرافی‌هایی که این‌گونه تخلفات را انجام داده‌اند، اقدام شده ضمن آنکه حوزه حقوقی بانک مرکزی هم نسبت به پیگیری حقوقی و کیفری در مراجع قضایی اقدام قانونی لازم را در دستور کار دارد.

مدیر اداره نظارت بر مؤسسات پولی غیربانکی بیان کرد: بانک مرکزی نسبت به صرافی‌های مجاز، نگاه حمایتی داشته و با توجه به پیاده‌سازی سیستم رتبه‌بندی در آینده نزدیک، برای این دسته از شرکت‌ها امتیازاتی در نظر گرفته خواهد شد.

کریمی افزود: از تمامی مشتریان صرافی‌ها، آحاد مردم و واردکنندگانی که با صرافی‌ها تعامل دارند در خواست می‌کنم موارد تخلف را به بانک مرکزی منعکس کنند تا اداره نظارت بر مؤسسات پولی غیربانکی موارد تخلف منعکس شده از سوی مردم را بررسی و با متخلفین برخورد کند.

 

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=2581

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.