• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
2
با عدم پرداخت تسهیلات؛

بانک ملی متهم اصلی تعطیلی یک کارخانه در شوشتر شد!

  • کد خبر : 10683
  • 05 دی 1402 - 12:30
بانک ملی متهم اصلی تعطیلی یک کارخانه در شوشتر شد!
این شرکت همزمان با سفر رئیسی به استان خوزستان و همچنین درخواست پیگیری از سوی محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور درخواست تسهیلات از بانک ملی را ارائه می‌کند و با تاکیدات مقامات دولتی بلاتکلیف می‌ماند.
  شرکت صنایع خمیر و کاغذ دیبای شوشتر کاغذسازی کارون با بیش از  ۵۰۰ نفر نیروی بومی شهرستان‌های شوشتر و گتوند تعطیل شد. مدیریت این شرکت  بانک ملی را مقصر اصلی تعطیلی خود می‌داند.

 

این شرکت همزمان با سفر رئیسی به استان خوزستان و همچنین درخواست پیگیری از سوی محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور درخواست تسهیلات از بانک ملی را ارائه می‌کند و با تاکیدات مقامات دولتی بلاتکلیف می‌ماند.

بنا به گفته مدیرعامل شرکت، در روز ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ مصوبه ای تنظیم و مقرر گردید مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان  تسهیلات دراختیار شرکت صنایع خمیر و کاغذ دیبا شوشتر قرار گیرد  اما این  پروسه حدود ۵ ماه طول کشید و مدارک متعددی از سوی بانک ملی خواسته شد که تقدیم ایشان گردید و  پس از مراحل مختلف کارشناسی و ارزیابی ،  با نظر مساعد کارشناسی به شعبه مربوطه ارجاع گردید  و پس از تصویب در کمیته شعبه ، کمیته سرپرستی شمال تهران  ، موضوع در کمیته اعتباری بانک ملی ایران تصویب گردید اما در کمیته هیآت عامل  بانک ملی مطرح نگردید و بلاتکلیف ماند.

 

مدیرعامل شرکت  با اشاره به بهانه بانک ملی برای عدم پرداخت تسهیلات گفته است: مدیر عامل  بانک ملی به آقای مخبر  اعلام می نمایند که شرکت  صنایع خمیر و کاغذ دیبا شوشتر معدل حساب ایجاد نکرده و از بانک صنعت و معدن هم تسهیلات گرفته است . این در حالی است که تسهیلات اخذ شده از بانک صنعت و معدن   عمدتاً تسهیلات سرمایه ثابت بوده درحالیکه پرداخت تسهیلات اعلام شده از سوی جناب آقای مخبر و کمیته کاغذ و نشر  به بانک ملی  ایران ، تسهیلات سرمایه در گردش و برای تولید کاغذ چاپ و تحریر مورد نظر دولت محترم بوده است تا این شرکت بتواند با خرید  و یا واردات مواد اولیه و تجهیزات حساس مورد نیاز مبادرت به تولید کاغذ چاپ و تحریر آموزش و پرورش و حوزه چاپ و نشر نماید.

وی همچنین خاطرنشان کرد:  با عدم انجام مصوبه از سوی بانک ملی ، متاسفانه  حدود دو ماه است که این شرکت نتوانسته  است  حقوق پرسنل خود را بپردازد ، نتوانستیم پول آب و ، برق و گاز را بپردازیم  ، اقساط بانک ها داده نشده ، ضمانت نامه سررسید شده داریم ، مواد اولیه نداریم و به دلیل ندادن تسهیلات مصوب کمیته کاغذ و نشر  به مشکل برخوردیم و با این شرایط ادامه فعالیت و ماندن در چرخه تولید برای این شرکت میسر نیست و در نتیجه این عملکرد ۳۵۶ نفر در شرکت صنایع خمیر و کاغذ دیبای شوشتر بیکار شدند .

 

 

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=10683

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.