• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
0
با وجود ضرر توئیتر؛

چگونه ثروت ایلان ماسک افزایش پیدا کرد!؟

  • کد خبر : 10931
  • 09 دی 1402 - 15:31
چگونه ثروت ایلان ماسک افزایش پیدا کرد!؟
ایلان ماسک تقریباً در تمام سال جایگاه خود را به عنوان ثروتمندترین فرد جهان حفظ کرده است و اغلب برای کسب مقام اول با برنارد آرنو رقابت می کند.

با وجود ضرر شبکه اجتماعی ایکس، ایلان ماسک به لطف سود اسپیس ایکس و تسلا ۹۲ میلیارد دیگر به ثروت خود افزوده است.

به گزارش اعتبار، به نقل از دیجیاتو، بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ایلان ماسک در آخرین روزهای سال ۲۰۲۳ با ۲۲۹ میلیارد دلار ثروت، عنوان ثروتمندترین فرد جهان را حفظ کرد. ایلان ماسک پس از از دست دادن ۱۳۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲، حدود ۹۲ میلیارد دلار به ثروت خود در سال ۲۰۲۳ اضافه کرده است. این رشد عمدتاً به عملکرد خوب تسلا و اسپیس ایکس در سال ۲۰۲۳ نسبت داده می شود.

بر اساس گزارش بلومبرگ و شاخص میلیاردرهای این نشریه، مدیرعامل شرکت تسلا که در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۳۸ میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داده بود، اکنون حدود ۹۲ میلیارد دلار به دارایی های خود اضافه کرده است. این رشد بیشتر به دلیل عملکرد خوب تسلا در سال ۲۰۲۳ است. ارزش بازار تسلا در حال حاضر به ۸۳۱ میلیارد دلار می رسد. ارزش بازار این شرکت در سال ۲۰۲۲ حدود ۳۸۸ میلیارد دلار بوده است.

عملکرد ایلان ماسک در اسپیس ایکس و شبکه اجتماعی ایکس

اسپیس ایکس، یکی از بی‌شمار کسب‌وکارهای ایلان ماسک، با ماموریت‌ها و قراردادهای فضایی سودآور، ۱۷۵ میلیارد دلار ارزش گذاری شده است. همچنین سرمایه گذاری های این میلیاردر در شرکتی مانند نورالینک توجه گسترده ای را به خود جلب کرده است که باعث رونق چنین شرکت هایی شده است.

البته همه سرمایه گذاری های ماسک در سال ۲۰۲۳ موفقیت آمیز نبوده است. ماسک پس از خرید توییتر (اکنون X) جنجال زیادی به پا کرد. این شرکت از زمانی که او در سال ۲۰۲۲ مسئولیت را بر عهده گرفت ارزش خود را از دست داده است. ماسک در تلاش برای تبدیل X به یک برنامه جامع، تغییرات عمده ای در این پلتفرم ایجاد کرده است. برای مثال تغییر نام توییتر به X باعث نارضایتی و سردرگمی کاربران شد.

ایلان ماسک تقریباً در تمام سال جایگاه خود را به عنوان ثروتمندترین فرد جهان حفظ کرده است و اغلب برای کسب مقام اول با برنارد آرنو رقابت می کند. به طور کلی، بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، مجموع دارایی خالص ۵۰۰ ثروتمندترین فرد در سال ۲۰۲۳ به میزان ۱.۵ تریلیون دلار افزایش خواهد یافت.

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=10931

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.