• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
2
پیش بینی بازار بورس 27 دی 1402؛

احتمال ریزش شاخص‌ها بازهم ادامه دارد!

  • کد خبر : 12024
  • 26 دی 1402 - 12:40
احتمال ریزش شاخص‌ها بازهم ادامه دارد!
همه شاخص‌های بورس امروز قرمز شدند اما میزان کاهش زیر یک درصد بوده است. شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی نسبت به روز گذشته ۳۷ صدم درصد کاهش یافته است.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز با کاهش ۸ هزار و ۳۱ واحد به اندازه ۳۷ صدم درصد عقب‌نشینی کرد.

به گزارش اعتبار، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند کاهشی قرار گرفت بگونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با کاهش ۸۰۳۱ واحد به رقم ۲ میلیون  و ۱۸۶ هزار و ۹۶۸ واحد رسید.

همچنین شاخص هموزن با کاهش ۴۸۰۱ واحد به رقم ۷۶۱ هزار و ۶۵۰ واحد رسید. ارزش روز بورس اوراق بهادار تهران که ناشی از ارزش ۶۱۱ شرکت بورسی است به بیش از ۷ میلیون و ۶۲۲ هزار میلیارد تومان معادل حدود ۱۵۲ میلیارد دلار رسید.

معامله گران امروز بیش از ۷.۱ میلیارد سهام  و اوراق مالی در قالب ۵۵۸ هزار معامله و به ارزش ۴ هزار و ۶۳۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز قرمز شدند اما میزان کاهش زیر یک درصد بوده است. شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی نسبت به روز گذشته ۳۷ صدم درصد کاهش یافته است.

خبرهای بورسی

به نقل از اکوایران، چندی پیش خبری در رسانه‌ها مبنی بر فروش مازاد تولید در حاشیه بازار منتشر شد که راهکار وزارت صمت برای کاهش زیان خودروسازان بود. پس از آن معاون وزیر صمت اعلام کرد که هفته آینده -یعنی هفته‌ای که در آن قرار داریم- درباره روش‌های مختلف کاهش زیان خودروسازان تصمیم‌گیری می‌شود که یکی از راه‌ها فروش مازاد تولید در حاشیه بازار است. گفته می‌شد افزایش تولید یکی از مسیرهایی بود که وزارت صمت تعیین کرد تا خودروسازان با فروش تولیدات خود در حاشیه بازار، زیان خود را جبران کنند. البته راهکار دوم هم کمک از شورای رقابت بود! اما سخنگوی اقتصادی دولت، احسان خاندوزی، در نشست خبری امروز عنوان کرده است که مجوزی برای فروش ۱۲۰ هزار خودرو با قیمت حاشیه بازار، صادر نشده است.

 از طرفی هم خبر رسیده است که کاهش ۱۵ درصدی سود بازرگانی واردات انواع خودروی سواری با حجم موتور کمتر از ۱۵۰۰ CC در هیئت دولت تصویب شد و بر این اساس سود بازرگانی انواع خودروی سواری باحجم موتور ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ CC از ۶۶ به ۵۱ درصد کاهش یافته است.

 خاندوزی در مورد بازار سرمایه نیز این طور گفته است که مشوق مالیاتی برای تجدید ارزیابی دارایی‌ها ارائه می‌شود. یکی از برنامه‌های دولت برای حمایت از بازار سرمایه، واقعی‌تر کردن متغیرهای بازار بوده که تجدید ارزیابی دارایی‌ها به این موضوع کمک می‌کند و قرار است بسته پیشنهادی برای استفاده از مشوق‌های مالیاتی در دوره کوتاه‌مدت برای بحث تجدید ارزیابی دارایی‌ها ارائه شود.

 این موضوع نشان می‌دهد که تیم اقتصادی دولت بازهم قرار است از بسته‌های حمایتی خود رونمایی کند. چندی پیش در این خصوص صحبت کردیم و اهالی بازار در انتظار چنین موضوعی بودند. کنترل شاخص تا زمان ارائه بسته حمایتی برای بازار سرمایه از سوی تیم اقتصادی دولت بازی تکراری یکی دو سال اخیر شده است.

 در بازار صندوق‌های طلای بازار سرمایه نیز پس از عبور از شوک‌های چند روز گذشته، امروز تمامی صندوق‌های طلا یکدست سبزپوش شدند.

پیش بینی بورس چهارشنبه

به نقل از صفحه اقتصاد، با توجه به اینکه شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با ۸ هزار و ۳۰ واحد کاهش، به ۲ میلیون و ۱۸۶ هزار و ۹۶۹ واحد رسید، و کاهش بورس روز گذشته، بنابراین احتمال اینکه فردا این شاخص نیز سقوط کند زیاد است و البته این به عوامل زیادی بستگی دارد.

 بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=12024

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.