• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
1
مدیرعامل آرامکو:

حملات حوثی‌ها منجر به کمبود نفتکش ها می شود

  • کد خبر : 12115
  • 27 دی 1402 - 13:31
حملات حوثی‌ها منجر به کمبود نفتکش ها می شود
مدیر عامل آرامکو اظهار داشت که این شرکت می تواند از طریق خط لوله ای که تاسیسات نفتی شرق خود را به ساحل غربی متصل می کند از تنگه باب المندب که نزدیک به یمن است دوری کند و این امکان را به آن می دهد تا به سرعت به کانال سوئز برسد.

مدیر عامل شرکت آرامکوی سعودی گفت: بازارهای جهانی نفت در کوتاه مدت با ناآرامی‌های دریای سرخ سازگار می‌شوند، اما ادامه حملات حوثی‌ها به کشتی‌ها برای مدت طولانی‌تر  به دلیل سفرهای طولانی و تاخیر در عرضه منجر به کمبود نفتکش‌ها می‌شود.

به گزارش اعتبار، حبیب صدرایی: امین ناصر به رویترز گفت که آرامکو انتظار دارد پس از کاهش ۴۰۰ میلیون بشکه ای ذخایر مصرف کنندگان در دو سال گذشته، بازار نفت شاهد کمبود عرضه باشد.  این موضوع باعث خواهد شد  ظرفیت تولید مازاد اوپک به منبع اصلی تامین اضافی برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد تبدیل شود.

حملات حوثی ها به کشتی ها در دریای سرخ، بسیاری از شرکت ها را مجبور کرده است که محموله ها را به سراسر آفریقا هدایت کنند.

حوثی ها می گویند که عملیات آنها در راستای همبستگی با فلسطینی ها در جریان جنگ جاری اسرائیل علیه غزه انجام می شود.

بازار همچنان به نظارت بر وضعیت دریای سرخ ادامه می‌دهد، زیرا سرمایه‌گذاران نگران خطر اختلال در عرضه هستند، این نگرانی حتی زمانی که تانکرهای نفتی از آبراه دور می‌شوند نیز ادامه دارد.

دیروز، سه شنبه، پس از اینکه موشک حوثی ها یک کشتی یونانی را در دریای سرخ هدف قرار داد، آمریکا حملات جدیدی را علیه گروه حوثی انجام داد.

برخی از کشتی های کانتینری به طور موقت سفرهای خود را متوقف کردند یا مسیر خود را از دریای سرخ منحرف کردند و به کانال سوئز سریع ترین مسیر کشتیرانی دریایی از آسیا به اروپا منحرف شدند که حدود ۱۲ درصد از ترافیک جهانی کشتیرانی از آنجا می گذرد.

شرکت بزرگ نفت بریتانیا (شل) پس از شروع حملات آمریکا و انگلیس، حمل و نقل از طریق دریای سرخ را به حالت تعلیق درآورد، اما تولیدکننده آمریکایی شورون مسیرهای خود را در دریای سرخ حفظ کرد.

مسیر جایگزین در اطراف آفریقا از طریق دماغه امیدنیک ۱۰ تا ۱۴ روز به زمان سفر اضافه می کند.

مسیر جدید آرامکو

مدیر عامل آرامکو اظهار داشت که این شرکت می تواند از طریق خط لوله ای که تاسیسات نفتی شرق خود را به ساحل غربی متصل می کند از تنگه باب المندب که نزدیک به یمن است دوری کند و این امکان را به آن می دهد تا به سرعت به کانال سوئز برسد.

الناصر با بیان اینکه ممکن است برخی فرآورده های نفتی مجبور شوند در اطراف آفریقا حرکت کنند، گفت که او انتظار دارد با توجه به مذاکرات صلح بین عربستان سعودی و یمن، حوثی ها دیگر به تاسیسات آرامکو حمله نکنند.

آرامکو انتظار داشت تقاضای نفت در سال ۲۰۲۴ به ۱۰۴ میلیون بشکه در روز برسد که به معنای  افزایش حدود ۱٫۵ میلیون بشکه در روز است. البته افزایش تقاضا در سال ۲۰۲۳ اتفاق افتاد و به ۲٫۶ میلیون بشکه در روز رسید.

وی افزود: رشد تقاضا و کاهش موجودی به کاهش حجم عرضه کمک می کند.

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=12115

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.