• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
3
در راستای حمایت از برنامه‌های رونق تولید؛

ثبت مجوز برای واحدهای صنفی خراسان رضوی تسهیل می‌شود

  • کد خبر : 1289
  • 06 تیر 1402 - 4:42
ثبت مجوز برای واحدهای صنفی خراسان رضوی تسهیل می‌شود
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گفت: در راستای حمایت از برنامه‌های رونق تولید با توجه به برقراری ارتباط بین سامانه مجوزهای کسب‌وکار و سامانه جدید اصناف، ثبت مجوز برای واحدهای صنفی تسهیل شده و نظارت‌ها بعد از اعطای مجوز انجام می‌شود.

به گزارش اعتبار و به نقل از ایسنا، «امیر رضا رجبی» مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در همایش بزرگداشت روز اصناف ایجاد شبکه یکپارچه اطلاعات و ارائه خدمات شفاف به مردم را از اولویت‌های این دستگاه ذکر کرد و با بیان اینکه در برخی واحدهای تولیدی در حوزه صنعت و معدن بیش از ۹۰ درصد شفافیت وجود دارد ابراز کرد: برای تحقق شفافیت باید بستر ایجاد سامانه‌های به روز نظیر سامانه جامع تجارت فراهم شود.

رجبی افزود: بر اساس آمارها تلاشگران حوزه اصناف تلاش خوبی در حوزه شفافیت دارند و انتظار داریم همه فعالان این حوزه به شبکه شفافیت بپیوندند؛ زیرا معتقدیم سامانه جامع تجارت بسترساز یک اقتصاد سالم برای همه ما است و قطعا از پدیده‌هایی نظیر قاچاق جلوگیری به عمل می‌آورد.

وی با اعلام این خبر که در حال حاضر انتخابات ۲۸۲ اتحادیه و اتاق اصناف در ایران برگزار شده است تصریح کرد: ۵۸ مورد از این انتخابات مربوط به مشهد بوده است و نشان می‌‍دهد اصناف در این مسیر همکاری بسیار خوبی داشته‌اند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ابراز کرد: تشکل‌های صنفی برای ادامه فعالیت خود و رونق بخشی به آن نیاز به تسهیلات بانکی دارند به همین خاطر در قالب برنامه‌های رونق تولید اقدامات بسیار خوبی انجام شده و عمده تسهیلات نیز به حوزه واحدهای صنفی تولیدی پرداخت می‌شود.

رجبی افزود: طبق اطلاعات سامانه رصد اشتغال از ۱۱۵ هزار اشتغالی که سال گذشته سهم استان خراسان رضوی بود، ۴۴ هزار و ۴۰۰ شغل به حوزه صنعت، معدن و تجارت اختصاص داشت که بخش عمده آن توسط حوزه واحدهای صنفی تحقق پیدا کرد.

وی همچنین از برقرای ارتباط بین سامانه مجوزهای کسب‌وکار و سامانه جدید اصناف خبر داد و با بیان اینکه مشکلاتی ایجاد شده در این بخش به زودی رفع می‌شوند گفت: با استفاده از این سامانه که اهداف رونق تولید را محقق می‌سازد ثبت مجوز برای واحدهای صنفی تسهیل شده و نظارت‌ها بعد از اعطای مجوز انجام می‌شود.

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=1289

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.